شنیدن مشکلات از زبان مردم از اهداف سفر کمیسیون فرهنگی به ترشیز است
شنیدن مشکلات از زبان مردم از اهداف سفر کمیسیون فرهنگی به ترشیز است
حجت الاسلام نیک بین با بیان اینکه شنیدن مشکلات از زبان مردم از اهداف سفر های استانی کمیسیون فرهنگی است، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در کنار آرامگاه مرد مجلس برگزار می شود.

به گزارش ترشیز خوان؛ حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، پیش از ظهر امروز در نشست فعالان فرهنگی هنری ترشیز با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات فرمانداری کاشمر برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما از سفر های استانی، تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حضور نمایندگان و مسئولان در بین مردم است تا مشکلات و معضلات را مستقیم از زبان مردم بشنویم.

وی با بیان اینکه کمیته های مختلف کمیسیون فرهنگی مجلس از پروژه های سطح منطقه بازدید می کنند و بعدازظهر امروز نیز کمیسیون فرهنگی مجلس در کنار آرامگاه مرد مجلس برگزار می شود، خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مصوباتی در خصوص منطقه خواهد داشت که پیگیری این مصوبات دنبال می شود.

نماینده مردم ترشیز در ادامه تصریح کرد: مدرس بزرگترین ظرفیت منطقه ترشیز بلکه خراسان است و ما خود را مدیون این مرد بزرگ می دانیم.

مسلم ساقی، فرماندار کاشمر در این نشست اظهار داشت:  شهرستان کاشمر با جمعیت ۱۴۳ هزار نفر و ۷۱ درصد جمعیت شهری در ۲۲۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

وی با بیان اینکه کاشمر در دوران گذشته به ترشیز معروف بوده و در سال ۱۳۱۳ از ترشیز به کاشمر تغییر نام پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ۵ واحد دانشگاهی با بیش از ۵ هزار دانشجو در منطقه وجود دارد و بیش از ۱۹۴ مدرسه با جمعیت ۳۳۷۰۰ دانش آموز داریم و نیاز مبرمی به منابع انسانی فرهنگی هستیم.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه بیش از سه هزار گردشگر داشتیم که امروز نیز به دلیل کرونا این میزان کمتر شده است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و زیرساخت و نظام مند کردن تشکل ها مردمی گام های موثری در سطح کاشمر برداشته شده است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: یکی از شهرستان هایی هستیم که ۸ رسانه مکتوب و بیش از ۴۰ خبرنگار دارد و دو رسانه مکتوب با بیش از ۲۰ سال سابقه داریم.

ساقی با اشاره به اینکه مشارکت های اجتماعی یکی از نقاط قوت شهرستان کاشمر محسوب می شود، عنوان کرد: ۶ میلیارد تومان کمک به حوزه سلامت نیز حاصل مشارکت خیرین سلامت در کاشمر است و بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک در حوزه مدرسه سازی و بیش از ۱۲ میلیارد تومان مشارکت مردم در حوزه روستایی نیز از دیگر نمونه های مشارکت های اجتماعی در کاشمر است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : صبح توس