شهیدی که مزارش همیشه نمناک است و بوی گلاب می‌دهد
شهیدی که مزارش همیشه نمناک است و بوی گلاب می‌دهد
مزار شهید سید احمد پلارک در بهشت زهرا(س) در قطعه شهدا در قطعه  26، ردیف32، شماره22 است. خیلی ها رفتند و حاجت گرفتند. قبر این شهید همیشه نمناک است و بوی گلاب می‌دهد.

به گزارش ترشیزخوان؛ شهید سید احمد پلارک، اسم اصلی‌اش منوچهر است معروف به سید احمد پلارک در هفت اردیبهشت سال ۱۳۴۴ در تبریز به دنیا آمد و اصالتش تبریزی است.

از سیزده سالگی تا ۲۲ سالگی نماز شب می خواند و شب تا صبح برای امام زمان (عج) گریه می‌کرد و همیشه در زیارت عاشورا شرکت می‌کرد و گریه های شدیدی برای حضرت زهرا (س) می‌کرد. روزی صد تا صلوات می‌فرستاد و صد بار بنی‌امیه را لعن می‌کرد.

اگرکسی درباره حضورش در جبهه سؤال می‌کرد طفره می‌ رفت و چیزی نمی‌گفت . فرمانده آرپی جی زن‌ها بود ولی با این وجود به عنوان یک سرباز معمولی همیشه سرویس بهداشتی‌های پایگاه را نظافت می‌کرد در حدی که لباسهاش بوی بدی میگرفت.

تا اینکه در سال ۶۶ در یک حمله هوایی در حالی که مثل سایر روزها مشغول نظافت سرویس بهداشتی ها بود موشکی به آنجا برخورد کرده و شهید شد و در زیر آوار مدفون شد.

زمانی که امدادگران مشغول جمع آوری زخمی ها و شهیدان بودن متوجه بوی شدید گلاب از زیرآوار می‌شوند پس آوار را کنار زده و با پیکر پاک این شهید که غرق در بوی گلاب بود مواجه شدند.

زمان شهادتش را پیش بینی کرده بود زمانی که دوست شهیدش را توی قبر می‌گذاشت به او گفت: من هم تا چهلمت میام پیشت و گفته بود که روز شنبه شهید میشه و روز دوشنبه به خاک سپرده میشه و همین اتفاق هم افتاد.

یکی از آشنایان خواب شهید سید احمد پلارک را می‌بیند او از شهید تقاضای شفاعت می کند که شهید پلارک به او می‌گوید تنها زمانی می‌توانم شما را شفاعت کنم که نمازتان را بخوانید و به آن توجه و عنایت داشته باشید همچنین زبانهایتان را نگه دارید.

نکته قابل توجه درباره این شهید بوی گلابی است که از مزارش به مشام میرسد همچنین سنگ قبر این شهید همواره نمناک است به طوری که اگر سنگ قبر وی را خشک کنیم دوباره نمناک از بوی گلاب می‌شود.

مزار این شهید در بهشت زهرا (س) در قطعه شهدا در قطعه  ۲۶ ردیف ۳۲ شماره ۲۲ است. خیلی ها رفتند و حاجت گرفتند. تجربه شده است. هرکس رفت ما را هم دعا کند.

التماس دعا

شادی ارواح طیبه همه ی شهدا و به یاد《شهید سید احمدپلارک》بخوانیم فاتحه مع الصلوات