پیاده روی اربعین حسینی، پرچمی ماندگار از عاشورا/ عکس
پیاده روی اربعین حسینی، پرچمی ماندگار از عاشورا/ عکس
پیاده روی اربعین حسینی، پرچمی ماندگار از عاشورا است و فرصتی برای تجدید پیمان با شهیدان.

به گزارش ترشیز خوان؛ صبح امروز همزمان با اربعین حسینی مردم ولایتمدار شهرستان کاشمر به عشق اباعبدالله‌الحسین (ع) مسیر حرم تا حرم را پیاده روی کردند تا بار دیگر با شهیدان واقعه کربلا تجدید پیمان کنند.

صحنه‌های زیبایی در مسیر عشق به چشم می‌خورد؛ مسیری که از حرم امامزاده سید حمزه (ع) ساعت هشت صبح آغاز شده بود و تا حرم امامزاده سید مرتضی (ع) ادامه داشت.

پیرمردی با قامت خمیده که همراه با عروسش مسیر ولایت را طی می‌کرد؛ مردی میانسال که با کمک دو عصا، پاهایش را قوت می‌داد برای رفتن و زیباتر زوج جوانی بود که با شور و اشتیاق این مسیر را طی می‌کردند تا زندگی مشترکشان را بیمه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کنند.

پیرزنی تسیح به دست، جوانی که واکس می‌زد؛ بانویی که روی صورت و دست بچه‌ها با  قلم عشق «یا حسین» می‌نگاشت؛ نوجوانی که با پرچم زیبای «لبیک یا حسین»  مسیر را طی می‌کرد؛ خانواده‌هایی که با عشق کودکان خود را به همراه آورده بودند؛ جوانی که لباس شبیه خوانی پوشیده بود و غیره و غیره که هر کدام برای خود روایتی ماندگار دارد.

صحنه‌های زیبای اربعین حسینی را باید دید. پیرزنی روستایی و قد خمیده اما همچنان استوار که می‌خواهد خود را به ضریح برساند و زائران به احترام برایش راه باز می‌کنند.

ایستگاه‌های صلواتی که زائران را به صرف چای یا شربت دعوت می‌کنند و جوانی که در مسیر عاشقان حسین (ع) اسپند دود می‌کند و اتوبوس‌هایی که صلواتی زائران را بعد از زیارت به مقصد می‌رسانند…

بانک اذان در فضا پیچیده و مکبر زائران را به اقامه نماز جماعت دعوت می‌کند.  نماز ظهر و عصر اقامه می‌شود و صدای مکبر به گوش می‌رسد که مجدد در همین مکان نماز جماعت برگزار می‌شود برای زائرانی که تازه به جایگاه نماز رسیدند…

اربعین و پیاده روی اربعین حسینی، پرچمی ماندگار از عاشورا است و فرصتی است برای تجدید پیمان که نباید از دست داد و این است خواسته شهیدان.

 

خبرنگار و عکاس: حوریه صادقی زیرک آباد