ترانزیت و صادرات بیش از ۳۰۰ تن تخم مرغ از کاشمر
ترانزیت و صادرات بیش از ۳۰۰ تن تخم مرغ از کاشمر
رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از ترانزیت و صادرات بیش از 300 تن تخم مرغ در سال جاری از شهرستان کاشمر به مقصد کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ترشیز خوان؛ از نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی بر صادرات و ترانزیت بیش از ۳۰۰ تن تخم مرغ به مقصد کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

دکتر سعید خانزاده، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری نمونه برداری جهت آزمایشات کیفی و نظارتهای بهداشتی، قرنطینه‌ای بر محموله های صادراتی تخم مرغ از کاشمر به مقصد افغانستان، پاکستان و عراق صورت گرفته، گفت: این نظارتها بر صادرات انواع فراورده های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی یکی از وظایف استراتژیک سازمان دامپزشکی است.

وی افزایش صادرات در حوزه دام و طیور و فراورده‌های خام دامی و تداوم آن را یکی از مصداق‌ های بارز توسعه در حوزه تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: اگر می‌خواهیم تولید مناسبی داشته باشیم و به دنیا عرضه کنیم باید محصولات قدرت رقابت پذیری بیشتری با محصولات تولیدی سایر کشورها داشته و تولید با استانداردهای روز دنیا سازگار باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر بیان کرد: صادرات به عنوان یکی از شریانهای تداوم اقتصادی است و نظارتهای بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقاء شاخص های بهداشتی یکی از علل رشد صادرات در منطقه است.

وی رعایت دقیق مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای را در افزایش صادرات، حائز اهمیت توصیف کرد و یادآور شد: مهمترین اقدامات و گامهای دامپزشکی در جهت تسهیل و رونق تولید و افزایش صادرات، ارائه تسهیلات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها، تقویت ظرفیت های موجود در بخش دام و طیور و انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاهترین زمان ممکن است.