دومین همایش زنان، حماسه سازان گمنام دفاع مقدس در کاشمر برگزار شد
دومین همایش زنان، حماسه سازان گمنام دفاع مقدس در کاشمر برگزار شد
دومین همایش زنان، حماسه سازان گمنام در دفاع مقدس با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن شهید شهابیان شهرستان کاشمر برگزار شد.

به گزارش ترشیز خوان؛ دومین همایش زنان، حماسه سازان گمنام در دفاع مقدس به همت فرهنگسرای دفاع مقدس و با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و حوزه علمیه حضرت رقیه (س) در سالن شهید شهابیان برگزار شد.

در این همایش یاد و نام شهیدان دفاع مقدس با خاطره گویی، شعر و مرثیه سرایی گرامی داشته شد و همچنین از شهدای حج خونین سال ۶۶ نیز یاد شد تا نسل امروز دشمنان اسلام را بهتر بشناسند.

طاهره و صاحب جان احمدنژاد دو خواهر از منطقه ترشیز بودند که نهم مرداد ۱۳۶۶ در مکه هنگام مراسم برائت از مشرکین، توسط عوامل رژیم سعودی به شهادت رسیدند و فرزندان این دو عزیز (دکتر مریم یحیی زاده فرزند شهید طاهره احمدنژاد و دختر ارشد شهید صاحب جان احمدنزاد) نیز با بیان خاطراتی یاد و نامشان را گرامی داشتند.

بانوان مرضیه حیدرپناه فرزند شهید مهدی حیدرپناه و مژگان قویمی فرزند شهید بیرامعلی قویمی و معصومه کاظمی فرزند شهید حسینعلی کاظمی و الهام زبردست فرزند شهید علی اکبر زبردست با بیان خاطراتی از پدران شهید خود فضای معنوی همایش را پررنگ کردند.

در حاشیه این همایش که در گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد مسابقه نقاشی برای کودکان با استقبال خوبی مواجه شد و نمایشگاهی کوچک از کتابهای دوران دفاع مقدس نیز در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در پایان همایش از فرزندان شهیدان با اهداء کتاب تجلیل شد و از بانو کریمی، شاعره و پیشکسوت بسیجی نیز که شعرهای زیبایی در وصف شهداء خواندند با هداء لوح تقدیر از زحمات ایشان قدردانی شد.