برق چاه موتورها را وصل کنید/کشاورزان نتیجه زحمات ۱۰ ماهه خود را در تیرماه برداشت می کنند
برق چاه موتورها را وصل کنید/کشاورزان نتیجه زحمات ۱۰ ماهه خود را در تیرماه برداشت می کنند
نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: کشاورزان هر ساله نتیجه زحمات 10 ماهه خود را در تیرماه برداشت می کنند لذا دولت نباید به جای خدمت به کشاورزان برق آن ها را قطع کند و باعث ایجاد اختلال در آبرسانی کشاورزی شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ حجت‌الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی خواستار وصل برق چاه موتورها برای جلوگیری از ایجاد اختلال در آبرسانی کشاورزی شد.

نماینده مردم ترشیز کهن در نشست علنی (سه شنبه، ۲۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، با تأکید بر اینکه اگر دولت بر اساس ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب و کار عمل نکند، کشاورزی زمین می‌خورد، گفت: اگر دولت ناگزیر به قطع خدمات خود شد باید جبران خسارت کند.

حجت‌الاسلام نیک بین در مجلس بر همین اساس تصریح کرد: کشاورزان هر ساله نتیجه زحمات ۱۰ ماهه خود را در تیرماه برداشت می کنند لذا دولت نباید به جای خدمت به کشاورزان برق آن ها را قطع کند چرا که در حال برق ترشیز قطع شده و باعث ایجاد اختلال در آبرسانی کشاورزی شده است.

وی در ادامه با انتقاد از گران شدن ۷۰۰ درصدی کود کشاورزی، عنوان کرد: کشاورزی بیشترین عرصه اشتغال در کشور است اما شاهد اینکه چاه موتورها شش ماه اول سال خاموش هستند و در ۶ ماه دوم سال به علت ضعف برق درست کار نمی کنند لذا سیاست های غلط و عدم زیرساخت ها نباید باعث بروز مشکل برای کشاورزان شود که موجب اعتراضات آنها را فراهم آورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برق چاه موتورها باید وصل شود تا کشاورزانی که در تیرماه نتیجه کار خود را می بینند، با مشکل مواجه نشوند.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد