ظرفیت تخت بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی اردبیل افزایش می‌یابد
ظرفیت تخت بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی اردبیل افزایش می‌یابد
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های ملکی ۱۶۰ تختخوابی سبلان اردبیل به ۲۵۶ تخت و ۴۶ تختخوابی ارس پارس آباد به ۹۶ تخت افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تایماز نیوز | دکتر مهدی نیک سیرت در آیین کلنگ‌زنی طرح‌های تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: برای افزایش تخت‌های بیمارستان‌های سبلان اردبیل و ارس پارس آباد در مجموع سه هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام‌های سال گذشته مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: تجهیزات بیمارستان سبلان اردبیل با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریال و بیمارستان ارس پارس آباد با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ بهسازی، بازسازی و نوسازی شد.

وی اظهار کرد: برای ساخت و راه‌اندازی درمانگاه عمومی و تخصصی واقع در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع، یک هزار میلیارد ریال هزینه شده که امسال همزمان با هفته تامین اجتماعی به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: با بهره‌برداری از درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان اردبیل مشکل فضای درمانی برای پزشکان عمومی و پزشکان متخصص رفع و رضایتمندی مراجعه کنندگان و بیمه شدگان افزایش خواهد یافت.

نیک سیرت اضافه کرد: درمانگاه شماره ۲ اردبیل واقع در خیابان اتوبوسرانی، مجتمع تجاری مسکونی شهریار با بدهی شهرداری اردبیل به تامین اجتماعی تهاتر شده و تلاش می‌شود در اندک زمان ممکن راه اندازی و به مردم و بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه کند که راه اندازی این مرکز هم تاثیر زیادی در متعادل کردن مراجعه کنندگان به بیمارستان سبلان و درمانگاه میرزا حسینی خواهد داشت.

وی ادامه داد: درمانگاه شماره ۲ اردبیل در هفت طبقه طوری طراحی شده تا هر طبقه که شامل هشت اتاق است متخص بخش های مختلف از جمله پزشکان عمومی و متخصص باشد تا شاهد ارایه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و ارباب رجوع باشیم.

وی گفت: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی نمین با اعتبار هزار میلیارد ریال به اتمام رسیده و امسال همزمان با هفته تامین اجتماعی افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: برای ساخت درمانگاه گرمی هم زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع تامین و در تملک مدیریت درمان است و بعد از انتقال قطعی سند عملیات ساخت آن با هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

نیک سیرت از آغاز عملیات ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بیله سوار در سال جاری خبر داد و گفت: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی خلخال در مرحله برگزاری مناقصه است و در آینده نزدیک با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به سفر تیرماه سال ۱۴۰۱ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور به استان اردبیل، اظهار کرد: این سفر ۴۸ مصوبه داشت که ۲۱ مورد آن مربوط به حوزه درمان بود که هر کدام از آنها به نوبه خود مهم و راهگشا بودند اما باید پیگیری می شد تا به سرانجام برسند که با پیگیری های صورت گرفته تعدای از آنها محقق شده و مابقی نیز امسال تحقق خواهد یافت.

وی بیان کرد: پارسال در مجموع بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های درمانی استان اردبیل هزینه شد و امسال حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های درمانی استان هزینه خواهد شد.