هفت روستای کاشمر از خدمات اردوهای جهادی دامپزشکی بهره‌مند شدند
هفت روستای کاشمر از خدمات اردوهای جهادی دامپزشکی بهره‌مند شدند
رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از اردوی جهادی دو روزه نیرو‌های بسیجی و جهادگر در منطقه عشایری شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون، معاینه، سونوگرافی و سم پاشی برای بیش از 25 هزار دام سبک در مناطق کم برخوردار انجام شد.

سعید خانزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری ترشیز خوان؛ از برگزاری اردوی جهادی دو روزه در مناطق کم برخوردار شهرستان با استفاده از ظرفیت های ارگان‌های دولتی و غیردولتی خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمر بیان داشت: فرمانداری، بخشداری، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رئیس بسیج مهندسی کشاورزی و امور عشایر کاشمر در این اقدامی مشترک همکاری کردند و  اردوی جهادی در روستا‌های نای، فرشه، فرحدشت، کسرینه، محمدیه، سرحوضک و حاجی آباد شهرستان برگزار شد.

وی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حمایت از تولید داخلی و محرومیت زدایی در قالب گروه ۲۰ نفره متشکل از متخصصین و دانشجویان و فعالین این رشته با حضور در مناطق عشایری خدمات ارزنده‌ایی انجام دادند که جای تقدیر دارد.

خانزاده افزود: سمپاشی، واکسیناسیون، ویزیت، معاینه، سونوگرافی و درمان با داروهای مختلف از جمله خدماتی است که در شش منطقه از توابع شهرستان کاشمر توسط ۲۰ گروه جهادی شهرستان انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمر با بیان اینکه آموزش؛ پیشگیری و درمان از اهم اهداف ما در این اردوی جهادی بود بیان داشت: مایه کوبی ۲۰ هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری آبله، شاربن و هاری و سونوگرافی ۳۵۰ رأس و معاینه رایگان همراه با تجویز و تحویل داروی های مختلف از جمله ضد انگل، ویتامین و شربت فنبندازول برای ۵۰۰ رأس و سمپاشی بدن ۲۵ هزار رأس دام از اقدامات صورت گرفته در این اردوی جهادی بود.ه است.

وی یادآور شد: توزیع سم رایگان، سمپاشی جایگاه دام و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی از دیگر خدمات ارائه شده در این اردوی جهادی بود.