هوشیاری در جنگ روایت و ادراک‌سازی
هوشیاری در جنگ روایت و ادراک‌سازی
صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها که بازنده میدان جنگ سخت هستند، تلاش می‌کنند معادله فهم افکار عمومی ایران و منطقه را به نفع خود رقم بزنند؛ اینجاست که به تعبیر شهید آوینی، نوبت به جهادگران تبیین می‌رسد که کار حسینی مجاهدان عملیات بزرگ علیه صهیونیست‌ها را زینب‌وار تبیین کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ سرانجام پس از اقدام حماقت‌آمیز رژیم غاصب صهیونیستی در ۱۳ فروردین که به کنسولگری کشور جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله و هفت نفر از سربازان جان بر کف ملت ایران را شهید کرد، بزرگ‌ترین حمله موشکی و پهپادی تاریخ ایران، بلکه بزرگ‌ترین حمله پهپادی و موشکی جهان از سوی غیورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرزمین‌های اشغالی رقم خورد.

این همان وعده صادقی بود که فرزندان غیور وطن به سگ هار غرب در منطقه داده بودند و عملیات‌شان نشان داد در وعده آنها تخلف راه ندارد؛ اما نگاهی به واکنش‌های تحیرآمیز و بازتاب‌های وسیع به این پیروزی کم‌نظیر که از منظرهای مختلف راهبردی و تاکتیکی آثار و دستاوردهای آن قابل تحلیل است، نشان می‌دهد اگرچه عملیات نظامی عملاً مطابق با اعلان جمهوری اسلامی ایران به اتمام رسیده است، اما نبرد دیگری که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و تلاش می‌کرد با صحنه‌آرایی دروغین و ترسیمی دن‌کیشوت‌وار از توانمندی‌ها و امکانات غربی و صهیونیستی در پاسخگویی به حمله ایران، عزم راسخ مردان ما را متزلزل کند، در این روزهای پس از حمله مبتنی بر دفاع مشروع و قاطع جمهوری اسلامی ایران نیز ادامه دارد و آن «جنگ روایت‌ها و ادراک‌سازی‌ها» است.

صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها که بازنده میدان جنگ سخت هستند و خود را قادر به برهم زدن توازن وحشت و تهدید شکل‌گرفته به نفع جمهوری اسلامی و جبهه بزرگ مقاومت ضدصهیونیستی نمی‌بینند، تلاش می‌کنند معادله ادراک و فهم افکار عمومی ایران و منطقه را به نفع خود رقم بزنند و جبهه حق و مقاومت را در جنگ برده مغلوبه نشان دهند! چگونه؟ از طریق تکنیک آشنای دروغ‌بافی و اغواگری رسانه‌ای! هدف در این عملیات روانی کهنه نوین‌نما این است که بگویند عملیات ایران واجد ارزشی که می‌گویند، نیست! و به همین دلیل رئیس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو خواسته است تا پاسخی به حمله ایران ندهد!

اینجاست که به تعبیر شهید آوینی، نوبت به جهادگران تبیین می‌رسد که کار حسینی مجاهدان عملیات بزرگ علیه صهیونیست‌ها را زینب‌وار تبیین کنند و در عرصه جهاد تبیین با قدرت و توکل بر خداوند قادر متعال وارد شوند و با زبانی لیّن، رسا، اقناع‌گر و استدلال منطقی ارزش‌ها، مختصات، اهمیت، آثار و پیامدهای امنیت‌ساز و هیمنه‌شکن عملیات «وعده صادق» را تبیین کنند و نگذارند خط واداده تحریف و نفاق داخلی با خط سلطه بیرونی دست دهند و این عملیات بزرگ و بی‌سابقه را کم‌ارزش جلوه دهند و با ایجاد رعب و هراس از پاسخ‌های احتمالی بازیگرانی که توان بیرون کشیدن خود از باتلاق غزه و اوکراین را ندارند، بازار و معیشت مردم را به گروگان بگیرند.

  • نویسنده : فتح‌الله پریشان