هدف اصلی دشمن از جنگ تحمیلی خنثی کردن انقلاب اسلامی در نطفه بود/ ما مقاوم هستیم
هدف اصلی دشمن از جنگ تحمیلی خنثی کردن انقلاب اسلامی در نطفه بود/ ما مقاوم هستیم
فرمانده سپاه کاشمر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» با 281 برنامه متنوع در شهرستان کاشمر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ صبح امروز  نشست خبری و ستاد اطلاع رسانی به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات سپاه ناحیه کاشمر برگزار شد.

سرهنگ علی یعقوبیان در این نشست خبری ضمن تقدیر از حضور بی‌نظیر مردم در پیاده روی اربعین حسینی و تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار ما مقاوم هستیم با برنامه‌های متنوعی در شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کاشمر با اشاره به ریشه یابی دلایل شروع جنگ بیان داشت: علت این حادثه ریشه در اختلافات ایران و دولت عثمانی دارد که سال ۵۹ اوج گرفت اما چرا جنگ در آن مقطع رخ داد؟! نیاز به تحلیل دارد.

وی افزود: در شرایطی که بدنه ارتش رفته بودند و ارتش ما سازماندهی نشده بود و وضعیت مرزبانی خوبی نداشتیم و گروههای ضد انقلاب در داخل کشور خیانت می‌کردند و امنیت داخلی خوبی هم نداشتیم جنگ را به ما تحمیل کردند تا انقلاب ما را در نطفه خفه کنند.

یعقوبیان گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی، نماد اصلی صدام بود و کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، آلمان و … علیه انقلاب ما و با هدف از بین بردن انقلاب ما از صدام حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: شرایط ما در سال ۵۹ که آغاز جنگ تحمیلی، ۳۱ شهریور همان سال بود به هیچ عنوان قابل مقایسه با شرایط پایدار اکنون نبود و صدام به این تصور رسیده بود که در مدت زمان یک هفته تهران را فتح خواهد کرد که با مقاومت مردم و نیروهای نظامی این آرزو را به گور برد.

فرمانده سپاه کاشمر ادامه داد: منطقه ترشیز ۱۲۱۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که اکثریت این شهداء مربوط به دوران دفاع مقدس است و همه ما موظف و مسئولیم که راه این عزیزان را ادامه دهیم.

وی با اشاره به پخش مستقیم سخنرانی حضرت آقا در هفته دفاع مقدس گفت: به گرامیداشت این هفته، ۲۸۱ برنامه با همکاری پایگاههای مقاومت بسیج در شهرستان کاشمر برگزار می‌شود که اجرای صبحگاه مشترک، رزه خودرویی، همایش تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، همایش نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای زن از اهم این برنامه هاست.

یعقوبیان بیان کرد: توزیع رایگان لوازم التحریر  بین دانش آموزان نیازمند، برگزاری طرح آبروی محله با یاد شهداء، نصب المان بدرقه رزمندگان به جبهه‌ های حق علیه باطل در خیابان قائم کاشمر، فعال شدن گروههای جهادی در عرصه خدمات پزشکی و عرصه ساخت و ساز و برگزاری همایش تبیین فرزندآوری از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی گفت: سنگرهای سه بعدی نیز با همکاری بسیج جامعه مهندسین کاشمر در بلوار سید مرتضی ساخته خواهد شد تا مردم بویژه نسل نوجوان و جوان امروز ما بیش از پیش با فضای دفاع مقدس در هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند.

فرمانده سپاه کاشمر یادآور شد: امروز همه ما وظیفه داریم فرزندانمان را نسبت به وقایع هشت سال دفاع مقدس و مرارت ها و سختی‌های که در این مسیر مردم ما متحمل شدند تا شاهد امنیت کنونی باشیم آگاه کنیم تا با بینش و بصیرت راه شهدای اسلام را ادامه دهند.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد