رسانه در جامعه امروزی بسیار تاثیر‌گذار بوده و می‌تواند در مواقع بحرانی به ایجاد آرامش روانی جامعه کمک کند
رسانه در جامعه امروزی بسیار تاثیر‌گذار بوده و می‌تواند در مواقع بحرانی به ایجاد آرامش روانی جامعه کمک کند
عباس محمدیان صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در حل بحران‌ها در شرایط حساس فعلی دارد، اظهار کرد: رسانه در جامعه امروزی بسیار تاثیر‌گذار بوده و می‌تواند در مواقع بحرانی به ایجاد آرامش روانی جامعه کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از گیل فام، عباس محمدیان صبح امروز در دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در حل بحران‌ها در شرایط حساس فعلی دارد، اظهار کرد: رسانه در جامعه امروزی بسیار تاثیر‌گذار بوده و می‌تواند در مواقع بحرانی به ایجاد آرامش روانی جامعه کمک کند.

وی با اشاره به برنامه استکبار در خصوص استفاده حداکثری از قدرت رسانه در جامعه بین‌الملل بیان کرد:
دشمن از دیکتاتوری رسانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات در جمهوری اسلامی بهره برده و علیه مفاهیم اسلامی حداکثر استفاده را می‌کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در خنثی‌سازی برنامه استکبار در خصوص نفوذ به جمهوری اسلامی بیان کرد: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و برای پیروزی در این جنگ باید همه اصحاب رسانه در کشور وظیفه جهاد تبیین را به دوش بکشند، چراکه دشمن به طور شبانه روزی در حال فعالیت است.

محمدیان با بیان اینکه بسیج رسانه خود را موظف به اجرای مطالبات مقام معظم رهبری می‌داند، تصریح کرد: بسیج رسانه در سطح کشور و استان‌ها سعی دارد برخی از  عقب‌افتادگی جریان رسانه‌ای را برطرف کند و در راه تحقق این مهم بسترسازی لازم باید انجام شود.

وی با بیان اینکه مجموعه سپاه پاسداران توجه ویژه به نقش رسانه در جمهوری اسلامی دارد، گفت: دشمن از فعالیت بسیج ترس و واهمه دارد، بنابراین باید با تشکیل ساختار مناسب به برخورد با برنامه استکبار پرداخت.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر لزوم توجه به تشکیل جبهه رسانه انقلاب بیان کرد:
امروز رسانه‌های بومی و محلی در جمهوری اسلامی جریان‌ساز هستند، بنابراین باید شبکه‌سازی جبهه رسانه انقلابی تا دورترین نقاط کشور ایجاد شود که در تحقق این امر نقش فرماندهان سپاه استانی بسیار تاثیر گذار است.

محمدیان از تشکیل ۳۰ تا ۳۵ درصدی کانون رسانه‌ای در کشور خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در تلاشیم تا پایان سال ۳۰ تا ۳۵ درصد کانون رسانه‌ای کشور ایجاد کنیم.

وی مرجعیت افکار عمومی و روانی جامعه را رسانه‌ها دانست و بیان کرد: جامعه امروز در فضای مجازی متلاطم است به گونه‌ای که در اطلاع رسانی دچار ولنگاری هستیم و یکی از دلایل آن توجه بیش از حد به فضای مجازی است به این منظور باید به تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای در جریان انقلاب کمک کنیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به ضعف‌های موجود در حوزه آموزش رسانه‌ای گفت:یکی از برنامه‌های بسیج رسانه کشور فراهم سازی نهضت آموزش رسانه و کادرسازی مناسب در جبهه انقلاب است و در این راستا ردیف بودجه آموزش در سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرده و استان‌ها می‌توانند از این اعتبارات استفاده کنند.

محمدیان با قدردانی از زحمات فرمانده سپاه قدس گیلان را راستای حمایت از بسیج رسانه و همچنین رسانه‌های انقلابی استان گیلان افزود: با روی کار آمدن دولت انقلابی انتظارمان این است که رسانه‌های جریان انقلاب ، خدمات دولت و نظام را بیشتر به مردم منعکس کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه نقش بسیار تاثیرگذاری در اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار در کشور دارد، اظهار کرد: سازمان رسانه همواره حامی تمامی رسانه‌ها از جمله رسانه‌های انقلابی بوده و در حل بسیاری از بحران‌ها با تهیه خبر خوب به دنبال رفع مشکلات است.

مهدی پارسا با اشاره به تاثیرگذاری رسانه در ایجاد آرامش در جامعه افزود: در استان گیلان بیش از ۴۰۰ رسانه و پایگاه‌های خبری وجود دارد که این امر نشان دهنده ظرفیت رسانه در استان گیلان است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد فضای آموزشی مناسب در عرصه رسانه گفت: ضعف آموزش رسانه در استان گیلان مشهود است بنابراین باید با برگزاری دوره‌های آموزشی ضعف رسانه‌ای در استان گیلان را برطرف کرد.