تیم‌های آقایان و بانوان شایان جنوب پتانسیل قهرمانی آسیا را دارند / حمایت وزارت و فدراسیون از تیم‌های بسکتبال شایان جنوب سرمایه گذاری برای ورزش ملی است
تیم‌های آقایان و بانوان شایان جنوب پتانسیل قهرمانی آسیا را دارند / حمایت وزارت و فدراسیون از تیم‌های بسکتبال شایان جنوب سرمایه گذاری برای ورزش ملی است
مدیرعامل باشگاه شایان جنوب گفت: تیم‌های آقایان و بانوان شایان جنوب پتانسیل قهرمانی آسیا را دارند و حمایت وزارت ورزش و جوانان از تیم‌های بسکتبال شایان جنوب سرمایه گذاری برای ورزش ملی به شمار می رود.
به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) در گفت گو با امید شایان نژاد: با اشاره به عملکرد تیمی در رقابت های لیگ بسکتبال باشگاه های کشور اظهار داشت:من از سال ۹۸ به دنبال تیم‌داری در ورزش بودم و اولویت من تیم‌داری در رشته فوتبال بود اما از آنجای که سابقه مدیریت یک باشگاه فوتبال در استان خوزستان در کارنامه خود داشتم ولی متاسفانه در همان سال به موضوع بیماری کرونا برخورد کردم و تمام ورزش ها به تعویق افتاد؛ در آخر سال ۹۹ بود که بنده به یک مسابقه بسکتبال خیابانی یا همان ۳×۳ در تهران دعوت شدم وخیلی برای من جالب بود.

 

وی افزود: پس از مشورت با دوستان اهل ورزش و همچنین برآوردهای پیش رو دل به این راه و تیم داری در این حوزه ورزشی دادم

 

مدیرعامل باشگاه شایان جنوب ادامه داد: هدف من از تیم داری در ورزش ۳×۳ استقبال بی نظیر خانوادها و همچنین استعدادهای بی‌نظیر این ورزش بود که با برگزاری چند ایونت توانستم در حوزه آقایان ۶ نفر و بانوان نیز ۶ نفر از بهترین بازیکنان کشور و بالاترین رنکینگ‌های جهانی در ایران جذب کرده و باشگاه شایان جنوب را تشکیل دهم.

 

وی بیان کرد: حاصل این اعتماد و تیم داری که در سال ۱۴۰۱ جمع و راه اندازی شد در اولین ایونت کشور آقایان بعداز چهار دوره مسابقات دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی و در آخر فینال که که در مجموع همه مسابقات نایب قهرمان کشور شود.

 

 

شایان نژاد گفت:همچنین در حوزه بانوان در سه دوره مسابقات پاییزه دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی و در مجموع در فینال قهرمان مسابقات و قهرمان قهرمانان کشور شده و وارد رنکینگ جهانی شدیم.‌

وی اظهار داشت: پس از آن به مسابقات کشوری کیش راه پیدا کرده و در حوزه آقایان و بانوان وارد لیگ برتر شدیم.

مدیرعامل باشگاه شایان جنوب گفت: بازی های بسکتبال ۳×۳ بعد از ثبت جهانی حالا وارد بازی های المپیک شده است که این وعده را می دهم که تیم شایان جنوب به عنوان نماینده کشور به نام تیم ملی ایران وارد این مسابقات شود.

 

وی افزود: امسال مسابقات کیفیت بالایی داشت و تیم شایان جنوب در حوزه آقایان و بانوان هرکدام یک بار میزبانی این مسابقات در تهران را بر عهده داشت ولی کاستی های هم بود که باهماهنگی و کمک در این راه برای آینده جوانان و همچنین استعدادهای آینده خیلی از مشکلات و موانع را کنار زد.

 

شایان نژاد خاطر نشان کرد: اکنون به دنبال جذب بازیکن در تیم بسکتبال ۳×۳ شایان جنوب هستیم و همچنین به دنبال برگزاری رویدادهای بزرگ به میزبانی شایان جنوب در چند استان کشور و همچنین برگزاری رویداد ایونت آسیا و جهانی می‌باشیم که جا دارد از وزیر محترم ورزش و جوانان دکتر سجادی و همچنین سرپرست فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر داوری خواهش کنیم که در کنار ما ایستاده و در این راه به ما کمک کنند.

 

وی بیان کرد: بنده از فروردین ۱۴۰۲ به دنبال برگزاری استعدادیابی بین کودکان از درون مدارس ابتدای را آغاز میکنم و این قول میدم به کمک خود مردم و خانوادها باشگاه شایان جنوب ۶ماه اول سال ۱۴۰۲ بزرگترین آکادمی بسکتبال۳×۳ در تهران راه اندازی و در کشور رواج دهد

 

مدیرعامل باشگاه شایان جنوب گفت: اکنون با دو مجموع باشگاه بدنسازی و همچنین سالن بسکتبال صحبت کردم که تیم حال حاظر شایان جنوب در حوزه بانوان و آقایان بتوانند از این پس تمرینات خود را به راحتی انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: همچنین منتظر این هستم که چند بازیکنان این تیم که در بسکتبال ۵ نفره بازی میکنند پس از اتمام قرار دادشان فقط به بازی های ۳×۳ فکر کرده و در آنجا بازی کنند.

 

شایان نژاد بیان کرد: جا دارد به استحضار برسانیم اینجانب با سرپرست فدراسیون بابت رفع مشکلات آینده صحبت کرده و قول های زیادی دادیم که به کمک وزیرمحترم ورزش و همچنین نمایندگان مجلس در حوزه ورزشی آنها را به بهترین شکل مشکلات را رفع و دیگر دغدغه ای نداشته باشیم.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که از سال های قبل در مورد بسکتبال۳×۳ بوده و متاسفانه هنوز هم هست ولی سرپرست جدید و محترم فدراسیون بسکتبال قول دادند قبل از مسابقات کاپ آسیا در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ آن را رفع کنند و بازیکنان که رنکینگ جهانی و بالای در ثیت رنکینگ فیفا دارند را به این مسابقات اعزام و ماننده سال‌های گذشته نشود و از آنجایی که بازیکنان تیم شایان جنوب بالاترین رنکینگ را دارند آماده کمک کردن به تیم ملی ۳×۳ و بالابردن پرچم این کشور نه فقط در آسیا بلکه در جهان هستیم.

 

مدیرعامل باشگاه شایان جنوب گفت: بنده همین جا قول می‌دهم اگر تیم بانوان و آقایان شایان جنوب به مسابقات اعزام شوند در حوزه بانوان و آقایان بین مقام اول تا سوم آسیا را کسب خواهند کرد.

 

وی افزود: تیم های بانوان و آقایان شایان جنوب آمادگی لازم را دارند که قبل از اعزام تیم ملی با بازیکنان تیم ملی رقابت دوستانه داشته باشند.

 

 

خبرنگار:محمدرضا خبازان

عکاس:زهرا بابای