ثبت اطلاعات ۴ هزار کشاورز اردبیلی در سامانه کشت قراردادی
ثبت اطلاعات ۴ هزار کشاورز اردبیلی در سامانه کشت قراردادی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: اطلاعات ۴ هزار و ۱۱۹ کشاورز اردبیلی در قالب ۳۲ هزار هکتار اراضی آبی در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ علی نوبخت در گفت‌وگو با تایماز نیوز، اظهار کرد: اطلاعات ۴ هزار و ۱۱۹ کشاورز اردبیلی از ابتدای آذرماه تاکنون در قالب ۳۲ هزار هکتار اراضی آبی در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است.

وی افزود: هر کشاورز با کد ملی و تلفن همراه خود می‌تواند با مراجعه به سامانه مورد نظر از طریق نرم‌افزار تعریف شده اطلاعات خود را در پهنه زراعی ثبت کرده و در قالب کشت قراردادی تفاهمنامه‌ای را با جهاد کشاورزی به امضا برساند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: امیدواریم تا نیمه اول بهمن ماه ثبت اطلاعات به شکل کامل انجام شده و مراحل کشت در اراضی آبی اجرا شود.

نوبخت خاطر نشان کرد: بخشی از این اراضی به کشت گندم آبی اختصاص می‌یابد که از اول آذرماه در قالب کشت قراردادی ثبت اطلاعات کشاورزان در حال انجام است.

وی رویکرد اصلی دولت را حمایت از کشاورزان برای توسعه کشت گندم با نرخ مصوب اعلام کرد و گفت: در کشت قراردادی به ازای هر کیلوگرم انتقال محصول، ۱۰۰ تومان هزینه بیشتر نیز به کشاورزان به عنوان هزینه حمل و نقل پرداخت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به مشوق‌های کشت قراردادی برای کشاورزان استان اظهار کرد در مرحله اول کود فسفات و ازت با ۵۰ درصد قیمت واقعی به کشاورزان عرضه می‌شود و هیچ مبلغی از کشاورزان دریافت نشده بلکه در زمان برداشت محصول، تسویه حساب انجام خواهد شد.