دشمن‌شناسی و زمان شناسی از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری (ره) بود
دشمن‌شناسی و زمان شناسی از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری (ره) بود
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و نقش پررنگ شهید مطهری (ره) در این حوزه گفت: دشمن شناسی و زمان شناسی از ویژگی های مهم این شهید بزرگوار بود.
حجت اسلام والمسلمین علیرضا چهکندی نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج کاشمر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ترشیز خوان؛ ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم گفت: از ویژگی های مهم شهید مرتضی مطهری رحمت الله علیه دشمن شناسی و زمان شناسی ایشان بود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کاشمر افزود: شهید مطهری اگر درست عمل می‌کرد، قوی عمل می‌کرد دلیلش این بود که دشمن را خوب می‌شناخت و تسلط کافی بر او داشت، لذا راهبردهای دشمن و شیوه های آن را به درستی آگاه و با توجه به راهبردهای و شیوه های دشمن به مبارزه بر می‌خواست.
چهکندی نزاد بیان داشت: ویژگی دیگر شهید مطهری زمان شناسی او بود، لذا همانطور که در روایات اسلامی ما آمده کسی که آگاه به زمان خودش باشد حوادث و شبهات به سمت او هجمه نخواهد کرد و در هجوم شبهات و فتنه ها راه برون رفت را پیدا می‌کند، شهید مطهری زمانی  را که در آن قرار گرفته بود خوب می شناخت و این دو ویژگی یعنی دشمن‌شناسی و زمان شناسی شهید مطهری (ره) از او  یک شخصیت برجسته در مبارزه با دشمن ساخته بود.
چهکندی نژاد در ادامه عنوان داشت: ویژگی سومی که از استاد شهید مرتضی مطهری می‌شود برشمرد بحث جهاد تبیین  است، او در جهاد تبیین موفق عمل کرد، جهاد تبیین که مقام معظم رهبری در شرایط فعلی بر آن تاکید می‌کنند بدون دشمن‌شناسی و  زمان شناسی امکان پذیر نیست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کاشمر در ادامه گفت:هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی و معلمین عزیز و گرانقدر و همه کسانی که در شرایط پیچیده جنگ شناختی و ترکیبی دشمن، در عرصه جهادتبیین در حال جهاد هستند، لازمه کار این است که دشمن و زمان را خوب بشناسیم و بعد در جهاد تبیین ورود پیدا کنیم.
 چهکندی با اشاره به ویژگی های دیگری از استاد شهید مرتضی مطهری  عنوان کرد: شهید مطهری رحمت الله علیه در همه ابعاد اعتقادی، مباحث اخلاقی، و مباحث اجتماعی – سیاسی تسلط و ورود پیدا می کرد.
 چهکندی نژاد در پایان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری رحمت الله علیه و تبریک  هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج به مربیان، هادیان و معلمین یادآور شد: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم، برنامه هایی از قبیل، دیدار با امام جمعه محترم شهرستان، غبار روبی مزار شهدای عزیز واقع در شهرستان، سرکشی از خانواده معظم شهدا، نشست های جهاد تبیین ناحیه ای با استفاده از ظرفیت هادیان سیاسی استان، نشست های بصیرتی سیاسی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، تحت عنوان جهاد تبیین، پرداختن و تبیین شعار سال، مسایل سیاسی روز، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب ارزشمند یک ون شبهه با جوایز ارزشمند برای خانواده همکاران، همچنین برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی برای پایوران، سربازان و همچنین بسیجیان عزیز و گرامی در نظر گرفته که در طول هفته عقیدتی از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت اجرا خواهد شد.
خبرنگار: حسین تقوی