دفتر گمرک در کاشمر تأسیس می‌شود
دفتر گمرک در کاشمر تأسیس می‌شود
ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر کل گمرک مشهد مقدس در نشست فعالان اقتصادی منطقه ترشیز از موافقت استان جهت تأسیس دفتر گمرک در کاشمر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ ظهر امروز نشست فعالان اقتصادی منطقه ترشیز با حضور دکتر جواد جعفری، ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر کل گمرک مشهد مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری کاشمر برگزار شد.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی و مدیر کل گمرک مشهد مقدس در این نشست بعد از شنیدن سخنان فعالان اقتصادی منطقه ترشیز ضمن تبریک روز معلم از موافقت استان با تأسیس دفتر گمرک در کاشمر خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ بسیار خوبی که در منطقه ترشیز وجود دارد این مهم در شهرستان انجام می‌شود.

جعفری افزود: ضروری است که زیرساخت‌های لازم جهت تأسیس دفتر گمرک در ترشیز انجام شود و فرماندار کاشمر همچنان پیگیر امور مربوطه باشند و هماهنگی‌های لازم را با استان انجام دهند.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی بیان داشت: ما مکاتبات لازم را در جهت تأسیس گمرک در کاشمر انجام دادیم و گمرک استان کاملا با این اقدام موافق است و این مهم مدنظر باشد که فعالیت گمرکی را با اولویت صادرات انجام دهید.

وی تأکید کرد: استقرار دفتر استاندارد در کنار دفتر گمرگ از ضروریات است چرا که یک پایه صادرات مباحث قرنطینه و کالای استاندارد و بهداشت می‌باشد و در موازات دفتر گمرک، نمایندگی موارد ذکر شده را در کاشمر انجام شود بویژه که مکمل هم هستند.

در ادامه امیر دایی صراف، فرماندار شهرستان کاشمر با اشاره به ظرفیت بسیار خوب ترشیز جهت صادرات فرش گفت: هم اکنون ۲۵۰ پرسنل با مجوز آستان قدس رضوی در هنر قالیبافی مشغول به کار هستند و در بافت فرت همراه با آموزش رشد چشمگیری را شاهد هستیم و می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

فرماندار کاشمر افزود: در حوزه گیاهان دارویی نیز شهرستان کاشمر دارای مزیت نسبی است بویژه که شرکت گیاهان معطر پرند با تولید دمنوش‌های مختلف و بسته بندی گیاهان معطر، صادرات محور است و بزرگترین پالایشگاه داروهای گیاهی کشور توسط همین شرکت در کاشمر راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: بذر پنبه کشور در شهرستان کاشمر تولید می‌شود و به همین دلیل یکی از مزیت های رقابتی کاشمر، پنبه است و شرکت نساجی و مزارع پنبه که در منطقه ترشیز داریم قابل توجه و از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

دایی صراف با اشاره به صادرات پنبه، پسته، نخم مرغ، جوجه یک روزه، گیاهان دارویی، بیسکویت، دوچرخه و غیره از منطقه ترشیز به کشورهای مختلف جهان گفت: تلاش و پیگیری لازم را در جهت استقرار دفتر گمرک همچنان انجام می‌دهیم چرا که با توجه به ظرفیت شهرستان و منطقه این مهم ضرورت است و خوشبختانه استان هم با شناخت خوبی که از این ظرفیت دارند موافقت خود را اعلام کردند.

فرماندار کاشمر با اشاره به وجود ۵۹ واحد فعال صنایع تبدیلی در کاشمر و ظرفیت شهرستان جهت تولید فولاد اسفنجی یادآور شد: منطقه ترشیز از معادن بسیار خوبی برخوردار است و اسقرار دفتر گمرک می‌تواند کمک شایانی در این حوزه نیز داشته باشد.

گفتنی است در این نشست فعالان اقتصادی منطقه ترشیز، با انبار اختصاصی برای شرکت نامی موتور (تولید کننده و واردکننده ماشین‌های کشاورزی ترشیز) موافقت شد.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/