مجلس انقلابی، باثبات، پرکار و پرتحرک داریم/ عمده مشکل در بحث نظارت بر قوانین، مسئولین و مشکلات مردم است
مجلس انقلابی، باثبات، پرکار و پرتحرک داریم/ عمده مشکل در بحث نظارت بر قوانین، مسئولین و مشکلات مردم است
امام جمعه شهرستان کاشمر مصوبه راهبردی در برابر تحریم‌ها، تصویب قوانین در حوزه کار، تسهیل در صدور مجوزها، اصلاح قوانین بانک مرکزی، جهش تولید مسکن، حمایت از دانش بنیان‌ها، تصویب اخذ مالیات از خانه های خالی، قوانین حمایت از جوانی جمعیت و ساماندهی خودرو را از قوانین مصوب شده در این مجلس عنوان کرد و گفت: عمده مشکل در بحث نظارت بر قوانین، مسئولین و مشکلات مردم است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ امام جمعه شهرستان کاشمر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: موضوع تورم و قیمت های در حال تصاعدی که به اقتصاد کشور ضربه می زند، یکی از مسائلی است  مسولین را نگران و مردم را تحت فشار قرار داده است بویژه که تورم با گرانی متفاوت است یا به تعبيری پول در حال بی‌ارزش شدن است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری با بیان اینکه آنچه به اعتبار مردم ضربه می زند موضوع تفرقه است، افزود: هر کس در ترویج تفرقه در جامعه تلاش کند در واقع در بی اعتبار کردن پول جامعه هم گام برداشته است.

وی با اذعان به این که آمریکا بدهکارترین کشور دنیاست، اما با دلارش در دنیا بازی می‌کند، افزود: قرار گرفتن آمریکا در این شرایط تنها از سر اعتباری است که با زورگویی، هجمه های نظامی و حرافی های سیاسی برای خودش کسب کرده است، لذا اگر بخواهید این کشور را بی اعتبار کنید باید زورش را گرفت و اگر می‌خواهید کشور دارای اعتبار شود باید زور و قدرتش زیاد شود.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در برخی مواقع عامل تورم همین سرمایه داران هستند، خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه داران اموالی که در اختیار دارند احتکار می‌کنند، تا گران شود، بنابراین ضرورت دارد نظارت مسولین تقویت شود و با پشتوانه قانونی و مردمی با محتکرین برخورد جدی انجام دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی یاد کردند، تصریح کرد: نگاه ها به این مجلس متنوع است، برخی معتقد هستند به دلیل مشارکت ۴٢درصدی مردم در انتخابات، این یک مجلس اقلیت است. یا اینکه اعتقاد دارند این مجلس چون به برجام بی تفاوت است، مجلس تندروهاست یا اینکه این مجلس منفعل و خنثی در برابر حوادث و مشکلات مردم و یا اینکه یک مجلس بی عیب و نقص است.

حجت الاسلام طاهری با اذعان به اینکه تمامی این دیدگاه ها در خصوص مجلس مشکل دارد و تنها نگاه دیده بان انقلاب به این مجلس صحیح است چرا که ایشان این مجلس را در مجموع یک مجلس انقلابی، باثبات، پرکار و پرتحرک می دانند.

وی مصوبه راهبردی در برابر تحریم‌ها، تصویب قوانین در حوزه کار، تسهیل در صدور مجوزها، اصلاح قوانین بانک مرکزی، جهش تولید مسکن، حمایت از دانش بنیانها، تصویب اخذ مالیات از خانه های خالی، قوانین حمایت از جوانی جمعیت و ساماندهی خودرو را از قوانین مصوب شده در این مجلس عنوان کرد و بیان داشت: مشکل مجلس فعلی رویکردی، هدفگذاری و آرمان‌گرایی نیست، بلکه اصلی ترین و عمده مشکل در بحث نظارت بر قوانین، مسولین و مشکلات مردم است.

امام جمعه کاشمر ضمن تأکید یادآور شد: ضروری است نظارت ها، قاطع تر، روشن تر و ملموس تر باشد تا حوادث و مشکلاتی که مردم را اذیت می‌کند، رسیدگی شود.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد