بزرگترین بلوک زایمانی شرق کشور در کاشمر به بهره‌برداری رسید
بزرگترین بلوک زایمانی شرق کشور در کاشمر به بهره‌برداری رسید
همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، بزرگترین بلوک زنان و زایمان در شرق کشور با مشارکت شرکت ملی نفت ایران در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر افتتاح شد. 

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، بزرگترین بلوک زنان و زایمان در شرق کشور با مشارکت شرکت ملی نفت ایران در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار، امام جمعه، شهردار و شورای اسلامی شهرستان افتتاح شد.

دکتر  محمد علی کیانی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم افتتاحیه این پروژه، ضمن تشکر از مشارکت شرکت ملی نفت ایران جهت همکاری با پروژه ساخت بزرگترین بلوک زنان و زایمان شرق کشور در کاشمر اظهار کرد: مشابه این مجموعه را در بیمارستان های دولتی مشهد نداریم.

کیانی شهرستان کاشمر را به عنوان یک قطب ویژه درمانی نام برد و گفت: این شهرستان با توجه به همجواری با شهرستانهای بردسکن، خلیل آباد، فیض آباد و کوهسرخ بیشترین مراجعه کننده را دارد و  نیاز مند زیرساخت‌های دیگری مثل جاده و کادر درمان است و این مهم همت مسئولین شهری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه مقوله سلامت، تنها ۳۰ درصد آن با بهداشت و درمان و نزدیک به ۷۰ درصد آن با بخش های مشارکتی است از خیرین خواست نگاه ویژه‌‌ایی به این مسائل داشته باشند تا بتوانیم خدمات بیشتری جهت حفظ جان انسان‌ها ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه شهرستان کاشمر نیز در این زمینه بیان کرد: وقتی در این اوضاع اقتصادی که جمهوری اسلامی ایران در سلطه تحریم‌های بین المللی دچار شده و در این شرایط در برابر دشمن کوتاه نمی‌آید؛ نشان می‌دهد چه میزان دولت بر ایمان و دینداری مردم تکیه کرده و ایستاده است.

وی افزود: خدمات نظام به‌ خوبی به مردم معرفی نشده و  تبلیغات دولت و مسئولین شهرستان ضعیف است و حتی مسئولین به خانواده‌های خود نیز خدمات خود را معرفی نمی‌کنند.

امام جمعه کاشمر یادآور شد: پروژه فاخری چون بلوک زایمانی کاشمر که نیاز شهرستان بود به‌خوبی می‌تواند تبلیغی برای فرزندآوری باشد.

در ادامه فرماندار کاشمر با بیان اینکه عملیات اجرایی بلوک زایمانی از سال ۱۳۹۴ آغاز و در مدت حدود هفت سال تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: طی حدود یک و نیم سال گذشته با تلاش و پیگیری های مسئولین شهرستان و همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب اعتبار مورد نیاز، امروز پروژه به صورت کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حجت الله شریعتمداری با مهم دانستن افتتاح این پروژه در بیمارستان حضرت ابوافضل شهرستان کاشمر افزود :قطعا این مهم بیانگر توجه حاکمیت و توجه دولت به حوزه سلامت و بهداشت زنان در این خطه است.

همچنین وی با تاکید بر اینکه مشابه این بلوک زایمانی در کمتر بیمارستان دولتی با این امکانات و تجهیزات وجود دارد بیان کرد: این بلوک زایمانی علاوه بر خدمت به مردم کاشمر به جمعیت تحت پوشش در شهرستانهای منطقه نیز خدمات رسانی می کند و دیگر نیازی نیست مردم متحمل سختی ایاب و ذهاب به استان و هزینه‌های زیاد آن شوند.

در پایان دکتر حسن مکارم  بیان داشت: بزرگترین بلوک زنان و زایمان شرق کشور با زیربنای دو هزار و ۴٣٠ متر مربع در دو طبقه و با ۴٩ تخت مجموعه کاملی است و از امکانات به‌روز دنیا در آن استفاده شده.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان کاشمر گفت: در پایان سال ۱۴۰۰، پروژه به خاطر عدم اعتبارات تعطیل‌شده بود که با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مسئولین شهرستان و شرکت ملی نفت ایران توانستیم این پروژه را پس از چند سال به سرانجام برسانیم.

وی یادآور شد: با پیگیری های مستمر طی یک سال و نیم گذشته ١۴ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است و امروز شاهد افتتاح پروژه بودیم تا خدمات شایسته‌ایی به مردم منطقه ارائه دهیم.

خبرنگار: علیرضا عربی