ملی حفاری سه حلقه چاه زمین گرمایی (ژئوترمال) در ارتفاعات سبلان در استان اردبیل تکمیل می‌کند
ملی حفاری سه حلقه چاه زمین گرمایی (ژئوترمال) در ارتفاعات سبلان در استان اردبیل تکمیل می‌کند
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت در چارچوب همکاری با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID ) سه حلقه چاه زمین گرمایی (ژئوترمال) در ارتفاعات سبلان در شهرستان مشکین شهر در استان اردبیل تعمیر و تکمیل می کند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از رهرونیوز، دکتر حمید رضا گلپایگانی روز یکشنبه ( ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱) در این باره توضیح داد:  حفاری این چاه ها در راستای قرارداد شرکت OEID با شرکت نیروگاه های مادر تخصصی برق حرارتی صورت می پذیرد و با نظر طرفین شمار چاه ها قابل افزایش است.
وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران پیش از این در  سال ۱۳۸۰ نسبت به حفر  یک حلقه چاه اکتشافی و دو حلقه چاه تزریقی در این منطقه اقدام کرده بود و با توجه به نتایج مثبت  حاصله ، متعاقب آن با انعقاد  توافقنامه چهار ساله  فی مابین این شرکت و سازمان انرژی های نو ایران عملیات حفر و تکمیل ۱۸ حلقه چاه شامل ۱۰ حلقه توسعه ای، چهار حلقه توصیفی و چهار حلقه تزریقی در این موقعیت کوهستانی و سردسیر انجام گردید.
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: برای شتاب بخشی در عملیات اجرایی حفاری سه حلقه چاه ژئو ترمال دستگاه حفاری خشکی  ۸۵ فتح اختصاص و مراحل جابجایی آن از اهواز به سمت سبلان در استان اردبیل آغاز و در حال برپایی در موقعیت تعیین شده است.