توسعه اکوسیسم دانش بنیان راهی برای حضور جدی صنایع در رقابت های بین المللی است
توسعه اکوسیسم دانش بنیان راهی برای حضور جدی صنایع در رقابت های بین المللی است
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: یکی از راه های سرعت بخشیدن به فعالیت های صنایع، توسعه اکوسیستم دانش بنیان برای حضور جدی در رقابت های بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از افق تهران، مجتبی حمیدیان، روز گذشته در آیین افتتاح صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) سنگ آهن که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، استاندار یزد، فرماندار بافق، مدیران شرکت های دانش بنیان و جمعی از مدیران و مسوولان استان یزد و شهرستان بافق در مرکز اطلاعات و ارتباطات یزد برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه مدونی برای سرعت بخشیدن به توسعه فعالیت ها داریم که امیدواریم به زودی نتایج این برنامه مشخص و ملموس شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های یکساله شرکت در حوزه دانش بنیان به نقطه قابل قبولی رسیده است گفت: امروز شرکت های بزرگ صنعتی تبدیل به مگا صنعت شده اند و همزمان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: اگر نیازهای مگاصنعت به درستی شناسایی شود و مورد توجه قرار گیرد به طور حتم می توان به آینده موفق اقتصادی کشور امیدوار بود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری بافقی نو و خانه نخبگان بافق گفت: این فعالیت ها برای تامین و ساماندهی نیروهای نخبه و کارآفرین است که خوشبختانه معاونت علمی ریاست جمهوری قول های خوبی برای حمایت از نیروهای کارآفرین و توسعه هسته های فناورانه داده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این مراکز نیاز به سرمایه گذاری دارد تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی در گام بعدی راه اندازی صندوق CVC را دنبال کرد که امروز این صندوق با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد.

حمیدیان اضافه کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی قبل از اینکه قانون جهش دانش بنیان ابلاغ و مجوزها صادر شود پیگیر سرمایه گذاری برای سرعت گرفتن فعالیت های شرکت های دانش بنیان بود اما صدور مجوزها، سرعت فعالیت ها را بالا برد و ما امروز شاهد انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان هستیم.

انتهای پیام/