مجلس دانش‌آموزی قانونی یا غیر قانونی؟؟؟
مجلس دانش‌آموزی قانونی یا غیر قانونی؟؟؟
دومین اجلاسیه مجلس دانش‌‍آموزی  با حضور مسئولین، اعضای مجلس دانش‌آموزی و نخبگان فرهنگی و آموزشی در حال برگزار شدن بود که معاون سازمان دانش آموزی خبر از غیر قانونی بودن جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ دومین اجلاسیه مجلس دانش‌‍آموزی  با حضور مسئولین، اعضای مجلس دانش‌آموزی و نخبگان فرهنگی و آموزشی در حال برگزار شدن بود که معاون سازمان دانش آموزی خبر از غیر قانونی بودن جلسه داد.

در این جلسه نماینده مردمی شهرستان کاشمر  ضمن تقدیر از فعالیت دانش آموزان در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی، استفاده از توانمندی‌های نیروهای جوان و فعال را از اهداف سازمان دانش آموزی دانست و افزود مجلس دانش آموزی می تواندبستری برای توانمند سازی و رشد جوانان انقلابی باشد که  با انتخاب درست مسئولان این پتانسیل ،باعث پیشرفت کشور خواهد شد

نیما نادری، رئیس شورای دانش آموزی شهرستان کاشمر نیز در خصوص سوال خبرنگار درباره گزارش عملکرد مجلس دانش‌آموزی این شهرستان گفت: خوشبختانه مجلس دانش آموزی توانسته در این دوره فعالیت های مهمی را داشته باشد که حتی در سطح کشور نیز شاخص است.

از جمله این فعالیت ها برگزاری دومین اجلاسیه مجلس دانش‌‍آموزی در سالن فرمانداری این شهرستان با حضور ۱۹۰ دانش آموز فعال در عرصه های مختلف است.

همچنین وی افزود دلیل جایگزینی اعضا شورای دانش آموزی ، کنکور و فارغ التحصیل شدن برخی از  اعضا بوده که  مجبور به جایگزینی اعضا نسبت به دوره قبل شدیم

(شایان ذکر است به دلیل فراغت از تحصیل ،دو نفر دیگر از اعضاء نیز باید جایگزین می‌شدند چون شرایط حضور در اجلاسیه را از دست داده اند.)

 

در همین خصوص ایرج سالاران معاون سازمان دانش آموزی نیز در پاسخ به سوال تلفنی مبنی بر برگزاری این اجلاسیه اظهار بی اطلاعی کرد و عنوان کرد طبق اطلاع سازمان، این برنامه به مناسبت روز خبرنگار برگزار گردیده است .

همچنین وی افزود که تغییر در اعضای سازمان باید با اطلاع سازمان و از اعضای علی البدل صورت بگیرد و طبق صلاحدید استان خراسان نباید اجلاسیه به صورت مختلط برگزار گردد. لذا با توجه به روند برگزاری و اهدافی که برای این گونه سازمان های دانش آموز محور متصور شده است  که اهم آن آماده سازی نوجوانان برای فردای بهتر ایران اسلامی است.

این موضوع  توجه بیشتری را میطلبد که استعداد ها و شایستگی های دانش آموزان در مسیر قانونی و درست هدایت گردد تا به جای تقویت قانون گریزی، مطالبه گری و مسئولیت پذیزی را سر لوحه کار خود قرار دهند

خبرنگار: علیرضا عربی