«گیله خوراک»؛ جشنواره‌ای برای اشاعه فرهنگ تولید و مصرف غذاهای محلی رشت
«گیله خوراک»؛ جشنواره‌ای برای اشاعه فرهنگ تولید و مصرف غذاهای محلی رشت
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان از برگزاری سومین جشنواره «گیله خوراک» در تالار مرکزی رشت خبر داد و گفت: هدف این جشنواره اشاعه فرهنگ تولید و مصرف غذاهای محلی رشت و استان است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از گیل فام؛ ابراهیم کازرونی منفرد  با اشاره به برگزاری سومین جشنواره «گیله خوراک» دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت صبح فردا، ۷ دی ماه و همزمان با هفته رشت در تالار مرکزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش غذا و سفره آرایی و نان و شیرینی برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره ۲۶ گروه دو نفره از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان حضور دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان با بیان اینکه بعد از بررسی و امتیاز دهی توسط داوران به سه تیم برگزیده در هر بخش لوح تقدیر و جوایز ارزنده اهدا می‌شود، عنوان کرد: دلارام حلمی، کارشناس ارشد تغذیه علوم پزشکی گیلان، مرضیه رهبر، داور جشنواره یونسکو و مریم زند به عنوان داور بخش نان و شیرینی در این جشنواره به عنوان داور حضور دارند.

کازرونی منفرد اهداف برگزاری سومین جشنواره «گیله خوراک» دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان را احیای غذاهای سنتی و بومی و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل گیلانی، اشاعه فرهنگ تولید و مصرف غذاهای محلی، بازگشت غذاهای سنتی به سبد غذایی مردم و افزایش روحیه نشاط و شادابی در بین خانواده دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان بیان کرد.

وی با اشاره به برگزاری همزمان کارگاه‌های علمی و آموزشی در حاشیه جشنواره «گیله خوراک»، خاطرنشان کرد: کارگاه علمی و آموزشی «پیشگیری و کنترل چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن» توسط دلارام حلمی، کارشناس ارشد تغذیه علوم پزشکی گیلان در ساعت ۱۳ بعدازظهر برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان ادامه داد: کارگاه  آموزشی «نقش خوراک محلی در تجربه گردشگری پایدار رشت» نیز توسط خانم پایدار، مدرس دوره ساعت ۱۴ بعدازظهر در تالار مرکزی انجام می‌شود.

کازرونی منفرد از شهروندان و علاقمندان به شهر رشت دعوت کرد تا از جشنواره «گیله خوراک» بازدید کنند و طعم خوش غذاهای محلی رشت و گیلان را بچشند.

ایسنا