اجرای طرح جمع آوری مالچ‌های پلاستیکی در کاشمر
اجرای طرح جمع آوری مالچ‌های پلاستیکی در کاشمر
طرح نمادین جمع آوری مالچ‌های پلاستیکی به همت ثمن زادسرو ترشیز کاشمر با حضور مدیر جهاد کشاورزی، کارکنان اداره جهاد کشاورزی کاشمر و شهردار کاشمر در اراضی روستای فرگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان:فهیمه رئیس زاده مسئول ثمن زادسرو ترشیز گفت: با توجه به اینکه در کاشمر حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی به کشت طالبی اختصاص دارد و ۱۰۰ درصد کاشت این محصول به وسیله مالچ‌های پلاستیکی انجام می شود اگر در پایان فصل برداشت محصول این مالچ‌ها جمع آوری نشود، می‌تواندعوارض جبران ناپذیر زیست محیطی به همراه داشته باشد.

اوافزود: طرح جمع آوری مالچ‌های پلاستیک جزو برنامه‌های این مرکز بوده که خوشبختانه با همکاری‌های مدیریت جهاد کشاورزی، اداره ورزش و جوانان، شهرداری کاشمر و دهیاری روستای فرگ در اراضی روستای فرگ آغاز شده است.
محمودی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر گفت: از جمله فواید استفاده از مالچ‌های پلاستیکی کنترل علف‌های هرز، افزایش راندمان آبیاری و مبارزه بابیماری‌های قارچی است.
او افزود: درخواست ما از کشاورزان این است که در پایان فصل برداشت محصول خود نسبت به جمع آوری تون‌های پلاستیکی خود اقدام کنند تا از آلودگی خاک جلوگیری شود.
  • نویسنده : مجتبی صاحب زمانی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان ا