بیش از ۷۰ نفر در کاشمر کارتن خواب هستند
بیش از ۷۰ نفر در کاشمر کارتن خواب هستند
شهردار کاشمر آمار کارتن‌خواب‌های این شهر را ۷۰ نفر اعلام نمود و گفت: در جهت ساماندهی این افراد هیچ فرد یا نهادی پای‌ کار نیست و ما تنها مانده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ جعفر سلیمانی روز چهارشنبه، ۲۱ آبان ماه، در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری کاشمر تمام تلاش خود را معطوف به کاهش تاثیر بحران کرونا نموده و قطعا وقتی همه دنیا تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، نمی‌شود منکر آثار این ویروس در فعالیت‌های شهرداری شد.

وی تصریح کرد: در این دوران، شهرداری و شورای ‌شهر نیز خود را جدا از این بحران ندانسته و اقدامات شهرداری منطبق با الزامات و خواسته‌های ستاد کرونای شهرستان انجام گرفت و همواره در هر جایی که احساس نیاز شد، ورود کرده‌ایم. شهروندان اقدامات شهرداری و شورای شهر را با شیوع این ویروس در شهر نیز مشاهده کرده‌اند.

وی عنوان کرد: از همان ابتدا و در حد امکان برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات مختلفی انجام دادیم. به ‌عنوان مثال در ماه محرم بیش از ۲۰ هزار ماسک تامین و توزیع شد و حتی با وجود تعطیلی جمعه‌ بازار، نسبت به جابه‌جایی جمعه‌بازار و فعال‌سازی آن اقدام کردیم تا فعالیت‌ها دوباره از سر گرفته شود و به مکانی مناسب‌تر با ظرفیت بالاتر منتقل شد؛ هرچند بحران اخیر مجددا باعث تعطیلی آن شد.

شهردار کاشمر مطرح کرد: به رغم همه مشکلات اما با صرف انرژی و توان بیشتر تلاش کرده‌ایم وضعیت تحقق برنامه‌ها و بودجه مصوب شهرداری در سال ۹۹ مطلوب و رضایت‌بخش باشد که با تلاش همکارانم در شهرداری به آن دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: گرچه سال جاری بسیاری از فعالیت‌های شهر تعطیل و یا نیمه‌تعطیل‌ شده ولی ساخت‌وسازهای شهری توسط شهروندان که با شهرداری ارتباط دارند، در حال انجام است و حتی در مواقعی با افزایش تقاضا مواجه بوده‌ایم؛ به ‌ویژه در سه‌ ماه آخر پارسال و سه ‌ماه اول امسال که با افزایش تقاضا، عرضه تولید مسکن نیز رشد داشت.

سلیمانی با بیان این‏که یکی از موضوعات مهم در دوران کرونا، کارتُن‌خواب‌های شهری هستند، گفت: ما دانسته و آگاهانه وارد فرآیندی شدیم که بسیاری مدعی حل این مشکل بودند. شعارهای زیبا سر داده و اقدامات خوب اما کوچک، مقطعی و ناپایدار انجام دادند. آمار کارتن‌خواب‌های شهر بیش از ۷۰ نفر است در صورتی‌ که اکنون هیچ فرد یا نهادی پای‌ کار نیست و ما تنها مانده‌ایم. شهروندان فهیم لازم است بدانند در نگاه مسئولیت‌‏پذیرانه شهرداری، روزانه تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه نموده‌ایم و بعضی ماه‌ها نیز شهرداری ۱۵ میلیون تومان هزینه کرده تا بتواند این افراد را ساماندهی کند. البته به دلیل نارضایتی شهروندان از محل استقرار این افراد، در حال احداث مکان دیگری هستیم تا بتوانیم معضلات و نارضایتی ناشی از نگهداری از این افراد را مرتفع نماییم.

شهردار کاشمر با بیان این‏که برخی شهروندان از این‌که شهرداری نسبت به مناطق کم‌برخوردار بی‌تفاوت است، گله‌مند هستند، گفت: ما در حد امکان اقدامات عمرانی در آن مناطق انجام داده‌ایم و پروژه‌ها بر اساس نیازهای شهری در حوزه‌های مختلف عمرانی با محوریت نیازسنجی و تقویت زیرساخت‌ها اجرا شده‌ است.

وی بیان کرد: با شروع به کار ستاد بازآفرینی شهری در سطوح ملی، استانی و شهری که بیش از پنج سال است فعالیت‌های کالبدی و اجتماعی خود را شروع نموده، با تلاش‌های صورت گرفته، توانسته‌ایم برای شهر کاشمر طرح‌های خوبی به تصویب برسانیم تا توسعه و آبادانی در شهر رقم بخورد.

نداشتن کنارگذر یکی از مشکلات شهر است

شهردار کاشمر یکی دیگر از مشکلات شهر را نداشتن کنارگذر جهت عبور ماشین‌های سنگین عنوان کرد و گفت: گرچه متولی مستقیم احداث کنارگذر، وزارت راه و شهرسازی است اما کمربندی عموما با مشارکت شهرداری و راه و شهرسازی احداث می‌شود. هم‌زمان با احداث باند اول جاده کاشمر به شادمهر، پروژه کنارگذر مطالعه و با لحاظ کردن اصلاحات لازم تصویب ‌شده که از میدان فرودگاه تا دانشگاه آزاد است.

سلیمانی با بیان این‏که یک کیلومتر اول آن شروع اما به لحاظ مخالفت رئیس وقت شورای شهر و جنجال‌آفرینی‌هایی که در فضای رسانه‌ای و مجازی شد، نهایتا ردیف بودجه آن توسط اکثریت شورا حذف گردید، گفت: متأسفانه طرف مشارکت که راه و شهرسازی است، ادامه کار را نداد و این باعث توقف کامل پروژه شد که در تلاشیم مجددا کار را پیگیری و شروع نماییم.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون عبور خودروهای سنگین از داخل شهر صورت می‌گیرد و در بلوار معلم مشکلات زیادی در عبور و مرور شاهد هستیم. بلوار معلم در طرح تفصیلی دارای مقطع عرضی به میزان ۳۰ متر است و قسمتی از این بلوار از نظر عرضی مطابق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تعریف شده برای مقطع عرضی نیست؛ لذا یک قطعه از طول بلوار که مشکل جدی دارد، حد فاصل میدان سینا تا میدان شهید رجایی در حال رفع بوده و به‌سازی مابقی بلوار نیز در زمره برنامه‌های سال جاری است.

سلیمانی بیان کرد: نیازهای اساسی در ورودی‌های غربی، شرقی و شمالی شهر در ایجاد شبکه روشنایی و رهاسازی کار و نپرداختن به آن را نیز شاهدیم و حتی شاهد شبکه‌گذاری‌های خلاف در حریم شهر هستیم و ضعف‌ها مشهود است که بارها از فرماندار شهرستان تقاضای رسیدگی شده و منتظر حصول نتیجه هستیم.

سلیمانی تصریح کرد: تلاش‌های صورت گرفته و اجرای پروژه‌های مختلف منجر به تغییر و تحولات خوبی در شهر کاشمر شده و ما در انجام این اقدامات، دنبال توسعه و رفع مشکلات شهر کاشمر بوده‌ایم و بر اساس سیاست‌های کلان مدیریت عالی شهرستان گام برداشته‌ایم تا به توسعه پایدار دست یابیم.

وی ادامه داد: اگر شهروندان در سطح شهر شاهد ساخت‌وسازهای چند طبقه هستند، باید بدانند در طرح تفصیلی سال ۸۶  این نوع ساخت‌وساز دیده شده و شهرداری ملزم به پاسخ‌گویی طبق طرح به متقاضیان است. در ساخت‌وسازها رویکرد شهرداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین پارکینگ است و حتی مالکین دارای کسری پارکینگ ملزم به تأمین زمین پارکینگ و تحویل به شهرداری شده‌اند که در این مورد تاکنون سازندگان ۶۰۰۰ متر مربع پارکینگ به شهرداری بدهکارند که تا تأمین نشود، پایان‏کار صادر نخواهد شد.

شهردار کاشمر گفت: کاشمر برای آبادانی بیشتر به همکاری و همدلی شهروندان نیاز دارد و تمام تلاش شهرداری، ساخت شهری متناسب با جایگاه کاشمر به‌عنوان دومین شهر زیارتی استان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا