ثبت اولین اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر
ثبت اولین اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر
مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: با اختراع دستگاه پوست‌گیرکینوا اولین اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ دکترمجید عاقل یکشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هسته نوآور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر موفق به اختراع دستگاه پوست‌گیر کینوا شد.

وی با بیان اینکه ثبت اولین اختراع به نام مرکز آموزش عالی کاشمر پس از یک دهه فعالیت این مرکز حلاوت دوچندان دارد ادامه داد: این هسته نوآور با طرح “دستگاه پوست‌گیرسایشی دانه گیاه کینوا” در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز استقرار یافت و در راستای حمایت از کسب و کارهای نوپا مراحل ثبت اختراع این دستگاه توسط مرکز نوآوری پیگیری شد.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: این اختراع توسط حسن وفایی صورت گرفت و مالکیت مشارکتی آن با وی و مرکز آموزش عالی کاشمر است که پس از ۱۶ ماه پیگیری ثبت اختراع شد.

وی افزود: “دستگاه پوست گیر سایشی دانه گیاه کینوا” دستگاهی است که به روش خشک با استفاده از مکانیزم سایشی کار می کند.

عاقل ادامه داد: با توجه به غنای دانه گیاه کینوا در مقایسه با سایر غلات و نیز تاثیر مثبت آن بر سیستم ایمنی بدن و از سویی اهمیت فرآوری دانه گیاه کینوا در قالب طرح “دستگاه پوست گیر سایشی دانه گیاه کینوا” این طرح درشورای راهبری مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز به قید فوریت مطرح و با استقرار این طرح در مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز موافقت شد و با پیگیریهای انجام شده موفق به اخذ گواهی ثبت اختراع شد و هم اکنون آگهی ثبت آن منتشر گردید.

وی با اشاره به خصوصیات دانه گیاه کینوا گفت: به خاطر نبود “گلوتن” در گیاه کینوا و در نتیجه هضم ساده آن برای افراد مسن که بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارند و وجود میزان قابل توجه ویتامینB، ویتامین E، آهن و منیزیم در مقایسه با انواع غلات، این ماده غذایی می‎تواند به سیستم ایمنی بدن کمک نموده و مکمل مناسب برای مقابله با بیماری‌ها و ویروس‌هایی نظیر کرونا باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا