تجمعات خانوادگی از کانون‌های انتشار ویروس کرونا/ باید گروههای مخاطب واکسینه شوند
تجمعات خانوادگی از کانون‌های انتشار ویروس کرونا/ باید گروههای مخاطب واکسینه شوند
فرماندار کاشمر در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: همچنان دورهمی ها و تجمعات خانوادگی یکی از کانون های انتشار ویروس کرونا است؛ ضرورت دارد در این خصوص فرهنگ سازی صورت پذیرد.

به گزارش ترشیز خوان؛ شصت و ششمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر با حضور فرماندار در محل سالن همایش های فرمانداری برگزارشد.

فرماندار شهرستان کاشمر و رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه ویروس کرونا هنوز ناشناخته است و عوارض جبران ناپذیری دارد گفت: در هفته جاری تعداد افراد مشکوک به کرونا در شهرستان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بازدید های تیم های نظارتی دراین هفته ۲۰ درصد افزایش یافته است از همراهی و همکاری اصناف محترم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تعطیلی اصناف در گروه های دو، سه و چهار تقدیر نمود.

رئیس ستاد پیشگری و مقابله با کرونا شهرستان کاشمر تصریح کرد: باید قطع زنجیره انتقال ویروس صورت پذیرد و در سبک زندگی رعایت دستورالعمل های بهداشتی نهادینه شود تا کمتر شاهد افزایش انتشار ویروس کرونا باشیم.

وی تاکید کرد: همچنان دورهمی ها و تجمعات خانوادگی یکی از کانون های انتشار ویروس کرونا می باشد و ضرورت دارد در این خصوص فرهنگ سازی صورت پذیرد.

ساقی افزود: بازدید از بانکها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط تیم نظارتی تخصصی با محوریت دبیر شورای هماهنگی بانکها انجام و گزارش بازدید ها به ستاد ارسال شود.

فرماندار شهرستان کاشمر بیان داشت: رعایت صحیح پروتکل های بهداشتی از سوی هر صنف و یا قشری قطعا کاهش محدودیتها را در پی خواهد داشت و در کنار تعطیلی بازارو اصناف سایر بخشها هم ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی می باشند.

وی درخصوص انجام واکسیناسیون گروههای مختلف تاکید کرد: فقط باید گروههای مخاطب واکسینه شوند و در این خصوص هیچ گونه قصور و خطایی پذیرفتنی نیست.

فرماندار خاطرنشان کرد: دورکاری و تقلیل کارکنان دستگاههای اجرایی و ادارات نباید باعث کاهش روند خدمات دهی به مراجعین را در برداشته باشد.

در ادامه این جلسه دکتر مجتبی قائمی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان گفت: در هفته جاری و با اعمال محدودیتهای جدید ۴۳۷ مورد بازدید مشترک با مشارکت دستگاههای اجرایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در هفته گذشته بازرسین بهداشت محیط ۵۳۱ مورد بازدید و بازرسی از اماکن انجام داده اند که ۱۴مورد منجر به اخطار و معرفی به مراجع قضائی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کسبه و اصناف در اجرای محدودیت‌ها و تعطیلی گروههای شغلی ۲،۳،۴ همراهی کردند یادآور شد: تا کنون ۸۱۷ دوز واکسن کرونا به گروههای هدف در دو مرحله تزریق شده است و انتظار داریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با به موقع واکسن زدن ما را یاری دهند و از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/