سوره نساء توجه مرا به خود جلب کرد/ آرامش، بزرگترین دستاورد عفاف و حجاب است
سوره نساء توجه مرا به خود جلب کرد/ آرامش، بزرگترین دستاورد عفاف و حجاب است
بانوی تازه مسلمان شده از کشور آلمان در همایش ندای فطرت که در کاشمر برگزار شد گفت: در بین سوره‌های قرآن، سوره نساء، توجه مرا به خود جلب کرد که چقدر زیبا به زن اهیمت داده شده. با آگاهی که به دست آوردم مسلمان و محجبه شدم و بزرگترین دستاوردم، آرامشی است که اکنون دارم.

به گزارش ترشیز خوان؛ به مناسبت بزرگداشت هفته عفاف وحجاب و روزشمار چهارشنبه روز ندای فطری و ضرورت جهانی به همت موسسه فرهنگی هنری ریحانه ولایت، نخستین همایش ندای فطرت این هفته در محل سالن اجتماعات باغمزار برگزار شد.

سخنران این همایش که در برگزاری آن اداره اوقاف وامور خیریه و آستان مقدس امامزاده سید حمزه و دبیرستان دخترانه رایحه ولایت نیز همکاری داشتند بانو سونیا فرای از کشور آلمان بود که در خصوص چگونگی مسلمان شدن خود صحبت کرد.

در این همایش سونیا فرای با بیان اینکه ایران امن ترین کشور، برای مسلمانان است گفت: قبل از اینکه مسلمان شوم مسیحی بودم و در آلمان زندگی می‌کردم.

فرای بیان داشت: با هدف آشنای با ادیان مختلف جهان، کتابی را مطالعه کردم که در بین معرفی ادیان، دین اسلام توجه مرا به خود جلب کرد و مشتاق بودم که بیشتر بدانم و بیشتر مطالعه و تحقیق کنم.

وی افزود: یک روز در آلمان به صورت اتفاقی فردی کتاب قرآن به من هدیه داد؛ برایم جالب بود و در خانه شروع به مطالعه این کتاب کردم. مادرم نگرانم بود و تذکر داد مواظب باشم که جای انجیل را در فکر و ذهنم نگیرد و من هم در پاسخ گفتم که مواظبم.

فرای اظهار داشت: در بین سوره‌های قرآن، سوره نساء توجه مرا به خود جلب کرد که چقدر زیبا در مورد احکام ارث و احکام محارم صحبت شده و اینکه چقدر زیبا در این کتاب به زن اهیمت داده شده است.

سونیا فرای گفت: هر چه بیشتر کتاب قرآن را می‌خواندم اشتیاقم به دین اسلام بیشتر می‌شد تا اینکه از طریق فضای مجازی با علمای قم ارتباط گرفتم و موفق شدم اطلاعات بیشتری به دست بیاورم.

فرای با ابراز خوشحالی ادامه داد: بعد از مدتها تحقیق در مورد دین اسلام علاقه مند شدم که به ایران سفر کنم و همینطور هم شد و من اکنون در ایران زندگی و تحصیل می‌کنم.

وی گفت: خوشبختانه با آگاهی که به دست آورده بودم مسلمان شدم و مذهب شیعه را انتخاب کردم و به تبع مسلمان شدنم محجبه هم شدم که بزرگترین دستاورد حجابم، آرامشی است که اکنون دارم.

این زن تازه مسلمان تأکید کرد: رسیدن به آرامش، بزرگترین دستاورد عفاف و حجاب برای یک زن و نیز برای جامعه است.

وی ادامه داد: متأسفانه زنان در آلمان به خاطر نداشتن حجاب، امنیت ندارند و اکنون خودم نسبت به گذشته که در آلمان زندگی می‌کردم خیلی راحت تر هستم و آرامش بسبار خوبی دارم.

فرای با ابراز خرسندی از اینکه در ایران  زندگی و تحصیل می‌کند در رابطه با تولیدات ایرانی گفت: حمایت از تولید داخلی ایران، حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سونیا فرای بیان داشت: کالاهای ایرانی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند ضمن اینکه هر کالایی که بخریم خواه ایرانی یا آلمانی باشد بالاخره روزی خراب می‌شود؛ پس بسیار شایسته و بهتر است که با خرید کالای ایرانی از کشور خودتون حمایت کنید.

وی با اشاره به شخصیت رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آیت الله خامنه ای (مدظله) نایب بر حق امام زمان (عج) هستند که طبق احادیث در زمان غیبت باید پیرو ایشان باشیم.

سونیا فرای بیان داشت: آیت الله خامنه ایی یک مسئولیت بزرگی دارند و شخصیت بزرگی هستند و نه تنها رهبر ایران بلکه رهبر همه مسلمانان جهان و نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف هستند.

وی گفت: سفارش و تأکید رهبر مسلمانان جهان حمایت از کالای داخلی است. پس شایسته و ضروری است که برای پیشرفت کشور و زادگاه خودمان کالایی را خریداری کنیم که حاصل دسترنج هموطنانمان است.

فرای یادآور شد: قطعا با یاد خدا دلها آرام می‌شود؛ وقتی که داشتن عفاف و حجاب باعث رضایت خداوند است پس می‌توان با حفظ حریم ها و رعایت عفاف و حجاب دلی آرام داشته باشیم و در واقع آرامش داشته باشیم.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد