جشنواره استانی کاغذ با برنامه های مختلف فرهنگی به منظور تشویق به کاهش تولید زباله و تفکیک زباله تر و خشک برگزار شد
جشنواره استانی کاغذ با برنامه های مختلف فرهنگی به منظور تشویق به کاهش تولید زباله و تفکیک زباله تر و خشک برگزار شد
اولین جشنواره استانی کاغذ (باطله و بازیافتی ) به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با همکاری اداره محیط زیست شهرستان و سمن های فعال استان گیلان در پارک ساحلی آستانه اشرفیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ به نقل از گیل فام؛ علی مقصودی شهردار آستانه اشرفیه در این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر ازمجموعه عوامل دراجرای این برنامه گفت :از دغدغه های مهم شورای اسلامی موضوع پسماند می باشد واز آنجایی که شهرداری مجری برنامه ها و سیاست گذاری شورا می باشد دراین راستا با هدف تشویق به کاهش تولید زباله و تفکیک زباله تر و خشک این جشنواره دراین شهرستان با برنامه های متنوع فرهنگی و زیستی محیطی برگزار شد .

وی افزود : هدف از برگزاری این جشنواره تحقق شعار «شهرما خانه ما است» یعنی زیستن درشهر و نظافت آن همچون زیستن درمنزل و پاکیزگی اش باید باشد که تک تک افراد باید به این باور مهم برسند که خود درمنزل ضمن کاهش تولید زباله ، با تفکیک زباله ترو‌خشک در نظافت شهر نقش مهمی را دارند.

شهردار آستانه‌ اشرفیه از نقش سمن های فعال زیستی محیطی استان گیلان دراجرای این جشنواره گفت و افزود؛ در نشست های با مدیریت پسماند شهرداری و جمعی از فعالان زیست محیطی درنظر گرفته شد که این جشنواره که برای اولین بار در استان گیلان ؛شهرستان آستانه اشرفیه با خرید زباله های کاغذی و دریافت کتاب هاو کاغذهای باطله از ورود زباله به طبیعت جلوگیری کرده و از این کتاب های درچرخه بازیافت تولیدات خوبی داشته باشیم .

گفتنی است دراین جشنواره بیش از ۲ تن زباله کاغذی از سوی شرکت کنندگان به خصوص دانش آموزان و دانشجویان خریداری شد و خریدان در قرعه کشی نیز شرکت داده شدند.

این جشنواره با اجرای برنامه های فرهنگی ، گروه موسیقی و اجرای آهنگ ویژه کودکان همچنین برپایی غرفه های از سوی سمن های فعال زیست محیطی چون هنرنمایی با بازیافتی ها ، نقاشی روی سفال ، بازی های فکری و فرهنگی و ….همراه بود .

در پایان از خریدان و شرکت کننده در مسابقه و نقاشی بصورت قرعه کشی تقدیر شد .

هما اکبری