برگزاری چهل و سومین نشست معاونین برنامه ریزی کلانشهرهای کشور و دومین همایش ملی آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد
برگزاری چهل و سومین نشست معاونین برنامه ریزی کلانشهرهای کشور و دومین همایش ملی آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد
همایش ملی آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری ،با محوریت تبادل تجارت کلان شهر‌ها در حوزه‌های آینده پژوهی، سیاست گذاری و توسعه شهری و دستاورد‌های مدیریت در اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از عطرکارون، دومین همایش ملی آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری همزمان با چهل و سومین نشست معاونین برنامه ریزی کلان شهر‌های اهواز ،با حضور معاونین برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی کلان شهر‌های کشور،  مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی خوزستان و شهرداری‌ها ومدیران استانداری خوزستان برگزار شد.
این همایش با محوریت تبادل تجارت کلان شهر‌ها در حوزه‌های آینده پژوهی، سیاست گذاری و توسعه شهری، مدیریت اطلاعات و عملکرد، مدیریت پروژه، چابک سازی و مدیریت فرآیند‌های سازمانی و دستاورد‌های مدیریت شهری برگزار شده است. در آیین افتتاح این همایش فنی رونمایی از دستاورد‌های شهرداری کلان شهر اهواز در زمینه ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات (سیما‌‌)، سامانه داشبورد‌های مدیریتی رصد اطلاعات (رصا)، آمار نامه کلان شهر اهواز، یکسان سازی تعاریف اقلام آماری (یکتا)، نظام نامه اطلاعات مکانی، تفاهم نامه همکاری در حوزه آمار واطلاعات شهری توسط مجمع شهردار ان کلان شهر‌های ایران، مرکز آمار ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امضا شد.

امیدواریم این همایش ها و رویکردها بتوانند کمک کنند؛ انتقال و تبادل تجربه بین شهرداری ها صورت بگیرد و نتیجه نهایی این برنامه ریزی ها ارتقاء کیفیت زندگی مردم باشد که قطعا حاصل فرآیند برنامه ریزی همان برنامه است و برنامه باید تهیه شود. برای تغییر، برای اینکه تغییر شرایط داشته باشیم باید مشکلات را بشناسیم و برای این امر داشتن آمار و اطلاعات بسیار موثر و لازم است.

اهمیت آمار و برنامه ریزی را بیشتر به مدیران القاء کنند تا با فرآیند برنامه ریزی و محصول برنامه به سمت شهر سرافراز و آباد اهواز برویم.

✍️نیما حاتمی کاه کش