شوتی‌ها و اتباع بیگانه عامل ۷۰ درصد تصادفات فوتی کهگیلویه و بویراحمد
شوتی‌ها و اتباع بیگانه عامل ۷۰ درصد تصادفات فوتی کهگیلویه و بویراحمد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایمن‌سازی جاده‌ها گفت: ۷۰ درصد فوتی های حوادث رانندگی شوتی‌ها و اتباع بیگانه هستند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  عصرجهان، کیامرث حاجی‌زاده در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به مهم بودن جلسات این کمیسیون گفت: مدیران عضو جلسه باید شخصا حضور پیدا کنند چرا که تصمیماتی که در این کمیسیون گرفته می‌شود با جان و مال مردم سر و کار دارد اما برخی از مدیران به دعوت اداره‌کل راهداری به عنوان دبیر جلسه توجه نکرده و غایب بودند که قابل پذیرش نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیران خود را ملزم به حضور در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها بدانند بر فعال‌تر شدن دبیرخانه این کمیسیون و پیگیری مصوبات جلسه تاکید و عنوان کرد: یکی از معضلات جلسات و ساختاری اداری در استان این است که مصوبات را تا جلسه بعدی رها می‌کنیم در حالی که باید پیگیری و دلیل عدم اجرای آن را از مدیران مربوطه بخواهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه براساس توپوگرافی منطقه نقاط حادثه‌خیز استان شناسایی و برخی از آنها در کوتاه مدت رفع شد، گفت: حوزه راه و زیرساخت جزء اولویت‌های استان است به همین دلیل اعتبارات بی‌سابقه‌ای برای حوزه راه و شهرسازی، زیرساخت و راهداری تصویب شد، علاوه بر این برای جاده‌هایی که در گذشته غیر ایمن ساخته شدند اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به برخی نقاط حادثه‌خیز  استان گفت: محور خروجی چرام یکی از نقاطی بود که هر روز شاهد تصادفات بودیم اما در فاصله کمتر از دو ماه نقاط حادثه‌خیز رفع و محور به بهره‌برداری رسید. محور تنگ چویل دیگر نقطه حادثه‌خیز استان بود و ماشین‌ها و موتورسیکلت در پیچ خطرناک این محور به ته دره سقوط می‌کردند که ایمن‌سازی شد و خوشبختانه تاکنون گزارش تصادف آنچنانی در تنگ چویل نداشتیم.

وی با اشاره به محور چرام به دهدشت و مراحل پایانی ایمن‌سازی ۱۵ کیلومتر از این محور افزود: محور طولیان از مناطق مرگبار استان است که باید راه و شهرسازی هر چه سریعتر تعیین تکلیف کند. ۱۱.۲ درصد تلفات در کمربندی یاسوج بود که ۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید که از زمان افتتاح تاکنون تصادف آنچنانی گزارش نشده، ضمن اینکه در این محور و محور یاسوج- سمیرم- اصفهان باید نیوجرسی نصب شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه ادامه جاده کمربندی از پل مختار تا پلیس راه در دست پیگیری است، گفت: کار در محور تونل گل زردون تا اول سرگجینه به طول ۴.۵ کیلومتر و شاه بهرام- باشت و چرام در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تنها از محل سفر و متمم سفر رئیس جمهور ۷۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های استان اختصاص داده شده، گفت: از همین محل تنها ۱۰۰ میلیارد برای رفع نقاط حادثه‌خیز در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه طی دو سال اخیر از محل‌های مختلف از جمله هدفمندی یارانه‌ها ‌و سایر موارد بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به حوزه راه‌های استان اختصاص یافته و همه تلاش متولیان ایمن‌سازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز است.

وی با اشاره به افزایش ۵۶.۹ درصدی تردد در جاده‌های استان در فروردین امسال گفت: با همه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای ایمن‌سازی جاده‌ها هنوز آمار تصادفات و فوتی‌های حوادث رانندگی بالا است که ۷۰ درصد فوتی‌ها در زمینه قاچاق کالا مربوط به شوتی‌ها و قاچاق اتباع بیگانه است.

وی عنوان کرد: در حادثه روز گذشته ۱۷ اتباع بیگانه در یک پژو بودند که ۵ نفر آنها کشته شدند، فروردین ماه امسال هم تصادف خودروی اتباع بیگانه باعث مرگ تعداد زیادی از آنها شد که پلیس می‌خواهم از قوه قهریه استفاده کند و گشت‌های نامحسوس پلیس در زمان‌های مختلف تشدید شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تفاهم‌نامه احداث پاسگاه ایست و بازرسی میمند امضا و به زودی عملیاتی می‌شود اما تا آن زمان باید گشت‌های نامحسوس فعال‌تر و راهکاری برای ماشین‌های شوتی ارائه شود.

حاجی‌زاده در پایان با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی محور پاتاوه به دهدشت گفت: قرار شد تا پایان آبان مواردی که مربوط به این جاده است انجام شود.