برگزاری مانور زلزله فرضی و تمرین اسکان اضطراری در خانه هلال استان اردبیل
برگزاری مانور زلزله فرضی و تمرین اسکان اضطراری در خانه هلال استان اردبیل
سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری مانور زلزله فرضی و تمرین اسکان اضطراری در خانه هلال این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  تایماز نیوز، حمید قویدل، سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری مانور زلزله فرضی و تمرین اسکان اضطراری در خانه هلال این استان خبر داد.

قویدل با اعلام این خبر گفت: این مانورها به مناسبت گرامی داشت سالروز زلزله سرپل ذهاب در خانه های هلال شعب تابعه استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پناهگیری در داخل و محوطه بیرونی ساختمان، خروج ایمن و اضطراری، تمرین اسکان اضطراری و تحویل اقلام معیشتی و زیستی در زلزله فرضی ۶/۵ ریشتری از مباحث این مانورها می باشد، افزود: با توجه به اولویت خانه های هلال برای جمعیت هلال احمر و نقش موثر آن در افزایش آموزش های امدادی برای مردم مناطق دور دست، مراکز دهستان ها و بخش ها، این مانور ها با هدف افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله صورت می گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری مانور زلزله و اسکان اضطراری در خانه های هلال در زمان حوادث کارایی خود را نشان خواهد داد و افرادی که آموزش می بینند، می توانند قبل از رسیدن نیروهای امدادی اقدامات امدادی و حیاتی را انجام دهند.

 

  • منبع خبر : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل