۵۵ درصد از جامعه تحت حمايت را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند
۵۵ درصد از جامعه تحت حمايت را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند
مديركل كميته امداد استان در ديدار با مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اردبيل از اجرای طرح توانمندسازي زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح توانمندی ۴۰۰ نفر از زنان زیر ۵۰ سال سرپرست خانوار در ابعاد مختلف حمایتی است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تایماز نیوز، عليرضا حسين‌نژاد با اشاره به اينكه ۲۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل قرار دارند، گفت: كميته امداد به دنبال از بين بردن فقر بين نسلي است كه با توانمندسازي بانوان تحت حمايت، آينده‌اي روشن براي فرزندان آنها رقم خواهد خورد.

وي با اعلام اينكه زنان سرپرست خانوار علاوه بر وظايف خانوادگي با مشكلات معيشتي و نيازمندي‌ مواجه هستند، بيان كرد: درصدد هستيم مشكلات و نيازمندي‌هاي اجتماعي آنها را كاهش دهيم تا دغدغه ديگري نداشته باشند.

حسين‌نژاد با بيان اينكه اميدواريم با حمايت و همكاري‌هاي مجموعه امور بانوان خدمات قابل توجهي به زنان سرپرست خانوار ارائه شود، افزود: توانمندسازی زنان ‌سرپرست خانوار یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است که همواره در تلاش هستيم با مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال پايدار به خوداتكايي آنها كمك كنيم.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه يكي از دغدغه‌‌هاي مسئولين در سطح كشور اين است كه در بحث خيرات و احسانات، دستگاه‌هاي متعددي ورود پيدا كرده‌اند كه پراكندگي اين مراكز باعث شده است تا از اهداف مورد نظر دور باشند.

وي با بيان اينكه اين نهاد با درخواست از وزارت كشور از سامانه سخا(سامانه خير و احسان) رونمايي خواهد كرد، گفت: اين امر موسسات و نهادهاي حمايتي را به سمت و سوي يك هدف خاص هدايت خواهد كرد.

در ادامه اين ديدار، افسانه جهاني، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اردبيل با اشاره به اينكه همدلي و همكاري سازمان‌ها در راستاي خدمت به قشر محروم و نيازمند جامعه نتيجه خوبي خواهد داد، بيان كرد: هدف دشمن نفوذ در بين خانواده‌ها و فروپاشي خانواده است كه بايد در زمينه‌هاي مختلف تلاش كنيم تا از فروپاشي خانواده‌ها جلوگيري نماييم.

وي با بيان اينكه موفقيت كميته امداد زماني نمايانگر خواهد شد كه آمار و ارقام ارائه شده از حيث تحت حمايت بودن پايين‌ترين عدد باشد، افزود: ظرفيت كميته امداد بسيار خوب است تا بتوانيم در حوزه‌هاي متعدد از فعاليت‌هاي آن بهره‌ببريم.

جهاني تصريح كرد: نگاه جامع و توجه به خانواده‌ها در ابعاد مختلف و استفاده از ظرفيت‌هاي متعدد فرهنگي، خانواده‌ها را از نفوذ دشمنان بيگانه محفوظ خواهد داشت.