ارتقای حوزه فرهنگ و هنر نیازمند افکار و ایده های نو است
ارتقای حوزه فرهنگ و هنر نیازمند افکار و ایده های نو است
فرماندار کاشمر با اشاره به غفلت ها و بی مهری ها به حوزه فرهنگ و هنر گفت: برای ارتقای این حوزه نیازمند افکار و ایده های نو و جدید هستیم.

امیر دایی صراف امروز به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی در دیدار با تعدادی از نمایندگان و فعالان فرهنگی هنری اظهار کرد: اگرچه انقلاب ما فرهنگی است، اما متاسفانه به دلایل شرایطی که سال گذشته بوجود آمد، در حوزه فرهنگ و هنر بسیار کم‌کاری کردیم.

فرماندار کاشمر با تاکید بر ضرورت دغدغه مندی در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی با بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های مجموعه ها، نهادها و سازمان های مختلف در شهرستان، بیان کرد: از بدو قبول مسؤلیت در این شهرستان با فعالیت و برنامه ها نشان دادیم که رویکردمان سیاسی نیست و همواره طی این مدت سعی و تلاش کردیم تا قدمی که در شأن مردم است برداریم.

وی با اذعان به اینکه طی این مدت تمام خواسته ها و مطالبات مردم محقق نشده است، بیان کرد: امیدواریم در سایه همدلی و همراهی فعالان و متولیان فرهنگی و اجتماعی در سالجاری اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

دایی صراف با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ظرفیت تمامی ادارات و نهادها پای کار خواهند بود، خاطرنشان کرد: قطعا با انجام فعالیت‌های مشترک و اجرایی دستاوردهای خوبی نصیب شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه و نگرانی اکثر فعالان حوزه فرهنگ و هنر مباحث اقتصادی است، یادآور شد: در این راستا با تجاری سازی محصولات فرهنگی و هنری علاوه بر ترویج و توسعه فرهنگ و هنر می تواند دغدغه فعالان این عرصه را برطرف کند.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه کارکرد برخی از هنرها و فعالیتهای فرهنگی برای عده ای از مسوولان ملموس نیست، تصریح کرد: برای تحول در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند افکار و ایده های نو و جدیدی هستیم تا شاهد ارتقا جایگاه فرهنگ و هنر شهرستان باشیم.

گفتنی است؛  این جلسه که به مناسبت ٢٠ فروردین روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در محل دفتر کار فرماندار برگزار شد، ١۵ نفر از فعالان و دست اندرکاران مرتبط حوزه فرهنگ و هنر در مدت سه ساعت به بیان دغدغه ها، انتقادات و پیشنهادات این عرصه پرداختند.

خبرنگار:هادی مهدیان