ابلاغیه خاندوزی به نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه آزاد برای شفافیت مالی
ابلاغیه خاندوزی به نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه آزاد برای شفافیت مالی
وزیر اقتصاد در ابلاغیه‌ای به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه آزاد، تکالیفی را برای شفاف سازی مالی معین کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از سرویس دانشگاه پایگاه خبری ندای دانش ، وزیر اقتصاد در ابلاغیه‌ای به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه آزاد، تکالیفی را برای شفاف سازی مالی معین کرد.

 «سید احسان خاندوزی» در ابلاغیه‌ای به موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی اجرای کامل تکالیف مصرح در بندهای (ج) و ( ط ) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را خواستار شد.

طی ابلاغیه مذکور تمامی موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تکالیف قانونی مصرح در جزء (۱) بند (ص) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مکلف شده‌اند نسبت به ثبت اطلاعات پایه و مالی خود در “سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی (سماب)” مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی و بروزرسانی آنها در دوره‌های زمانی سه ماهه تا پایان سال جاری اقدام کنند.

همچنین در این ابلاغیه و در راستای شفاف سازی عملکرد مالی اشخاص حقوقی، تمامی موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تکالیف قانونی مصرح در جزء (۱) بند (ج) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مکلف شده‌اند صورت‌های مالی سالیانه و میاندوره‌ای شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد از سهام آنها را به طور مستقیم یا با یک یا دو واسطه در اختیار دارند را جهت انتشار در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارایه دهند.

پیش از این نیز دفتر امور شرکت‌های دولتی در راستای اجرای تکالیف مصرح در اجرای قانون یاد شده ملی ابلاغیه‌ای به همه شرکت‌های دولتی موضوع ثبت و بروز رسانی اطلاعات پایه و مالی را در سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی (سماب) پیگیری کرد.

  • منبع خبر : ایرنا