«نشان قندپارسی» رونمایی می‌شود
«نشان قندپارسی» رونمایی می‌شود
نخستین همایش «قند پارسی» به همت دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از اندیشمندان این حوزه ساعت 10 روز شنبه 23 اردیبهشت‌ماه در محل تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ سرویس فرهنگ و هنر افق تهران؛ عباس محمدیان مدیر کل تبلیغات و اطلاع‏‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در راستای صیانت از زبان ملی و هویت ایرانی و بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه زبان پارسی، همایش «قند پارسی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و اندیشمندان زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.

محمدیان افزود: زبان پارسی به عنوان زبان ملی و هویت ایرانی و کشورهای فارسی‌زبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از وظایف قانونی و حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پاسداشت این زبان فاخر و دومین زبان عالم اسلام است که این کار با تشکیل شورای پاسداشت زبان فارسی در سال‏های گذشته و فعالیت‏های دبیرخانه این شورا در دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام شده است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی اضافه کرد: در این همایش از «نشان قندپارسی» و اعلان ۲ محور اصلی همایش با عناوین «خوبان پارسی‌گو» و «زبان مادری» نیز رونمایی خواهد شد.

محمدیان همچنین اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دبیرخانه پاسداشت زبان فارسی از کشورهایی که در زمینه پاسداشت زبان پارسی، فعالیت‏های علمی و پژوهشی انجام داده‏اند، قدردانی خواهد کرد.

نخستین همایش قند پارسی از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در محل تالار رودکی تهران برگزار خواهد شد و شرکت در این هماش برای علاقمندان آزاد است.

انتهای پیام/