پیشرفت ۸۰ درصدی قطعه اول جاده کاشمر به شادمهر/ اختصاص ۹۸ میلیارد تومان برای جاده بردسکن به سبزوار / ارتقاء دانشکده پرستاری کاشمر به دانشکده علوم پزشکی و استقلال گمرک از خدمات مجلس انقلابی به مردم منطقه ترشیز بزرگ است
پیشرفت ۸۰ درصدی قطعه اول جاده کاشمر به شادمهر/ اختصاص ۹۸ میلیارد تومان برای جاده بردسکن به سبزوار / ارتقاء دانشکده پرستاری کاشمر به دانشکده علوم پزشکی و استقلال گمرک از خدمات مجلس انقلابی به مردم منطقه ترشیز بزرگ است
نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو بانده کردن جاده کاشمر به شادمهر و پیشرفت 80 درصدی قطعه اول، اختصاص ۹۸ میلیارد تومان برای جاده بردسکن به سبزوار، ارتقاء دانشکده پرستاری کاشمر به دانشکده علوم پزشکی و استقلال گمرک و بلوک زایمانی در ترشیز از اهم خدمات مجلس انقلابی به مردم منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ ظهر امروز نشست خبری نماینده مردم  کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی و  فرماندار کاشمر با اصحاب رسانه در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگی ترشیز برگزار شد.

در این نشست خبری که مدیران ادارات کاشمر نیز حضور داشتند به اهم مسائل و دغدغه‌ها و مطالبات مردمی و مصوبات سفرهای استانی پرداخته شد و نیز گزارش اهم اقداماتی که نماینده مردم منطقه ترشیز بزرگ و فرماندار کاشمر در جهت مطالبات به حق مردم به نتیجه رسیده و یا در حال اجرا  است بیان شد.

پروژه دو بانده کردن جاده کاشمر به شادمهر از مهمترین مسائلی بود که در این نشست خبری به آن پرداخته شد حجت‌الاسلام جواد نیک بین در همین راستا گفت: حدود ۲۰ سال است که این مهم از مهمترین مطالبات مردمی است و اقداماتی هم انجام شده اما کافی نبوده است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعه اول جاده، حدود ۸۰ درصد تکمیل شده بود و برخی از اقدامات مانند روشنایی، گاردریل، خط‌کشی و… مانده بود، قطعه دوم هم تنها ۳ درصد پیشرفت داشت و پیشرفت قطعه سوم هم صفر بود.

حجت‌الاسلام نیک بین بیان کرد: در مدت این سه سال، توانستیم قطعه سوم را به مناقصه ببریم که تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت دارد و قطعه دوم نیز ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: ۲۸ میلیارد تومان بودجه سالانه جاده کاشمر به شادمهر بوده است که ما موفق شدیم در سال مالی ١۴٠٢-١۴٠١ در سفر رئیس جمهور، نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این جاده بگیریم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ دو بانده شدن این جاده به اتمام برسد.

نماینده مردم ترشیز بزرگ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:  ۹۸ میلیارد تومان نیز برای جاده بردسکن به سبزوار اختصاص پیدا کرده و در حال حاضر روکش این محور در حال انجام است و در دو بخش بردسکن و سبزوار این پروژه انجام می‌شود و امیدواریم که تا آبان‌ماه روکش آسفالت این محور به اتمام برسد.

وی خاطر نشان کرد: مبلغ شش میلیارد تومان در حوزه طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز تصویب، تخصیص و طرح‌های آن اجرا شده است.

حجت‌الاسلام نیک بین در ادامه ابراز کرد: مسئولان شهرستان در سال‌های گذشته پیگیر ارتقا و توسعه منطقه ترشیز در حوزه علوم پزشکی بوده‌اند و بیش از یک دهه است که دانشکده پرستاری در کاشمر فعالیت دارد؛ ولی هیچ‌گاه رشته‌های آن افزایش پیدا نکرد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم مجوز ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی را بگیریم و در اسفند ۱۴۰۱ دانشکده پرستاری با حضور وزیر بهداشت و درمان به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافت و مجوز آن دو هفته قبل ابلاغ شد که دستاورد بزرگی برای منطقه ترشیز است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر یکی از مدیران کشوری توانسته بودیم دو هزار تن قیر برای شهرداری کاشمر تصویب کنیم که ۱۴۲۰ تن آن طی یک نهضت آسفالت در کاشمر اجرا شد، تأکید کرد: استقلال برخی از ادارات مانند گمرک و بلوک زایمانی در کاشمر یکی از اقدامات ویژه‌ای است که در حال انجام است.

در ادامه امیر دایی صراف، فرماندار شهرستان کاشمر ضمن ارائه گزارشی از خدمات صورت گرفته گفت: یکی از دغدغه های مهم نماینده مردم ترشیز بزرگ در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مناطق محروم از جمله گازرسانی به منطقه حسین آباد بود که با همکاری شرکت گاز و ادارات تابعه شبکه اصلی گاز رسانی انجام شده است و امیدواریم به زودی با  نصب علمک ها، گاز رسانی به منازل اهالی منطقه انجام شود.

خبرنگار و نویسنده: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/