دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در ترشیز برگزار شد/توزیع ۱۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان
دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در ترشیز برگزار شد/توزیع ۱۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر از برگزاری دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان خبر داد و گفت: امروز همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، 1700 بسته معیشتی به ارزش 500 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان؛ امروز صبح همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع)، مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه به همت و همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشمر در شهرستان و حومه برگزار شد.

سرهنگ پاسدار علی یعقوبیان در همین راستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پیرو فرمان و تأکید حضرت آقا مبنی بر مواسات و همدلی با نیازمندان، مرحله اول این اقدام خداپسندانه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با کمک حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج و خیرین و هیئت امنای مساجد انجام شد و خوشبختانه ۵۶۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کاشمر گفت: اکنون در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه ۱۰۰۰ بسته معیشتی با همکاری بسیج سازندگی استان تهیه شده که امروز بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی در رابطه با ارزش هر بسته معیشتی بیان کرد:  ارزش پولی هر بسته ۳۵۰ هزار تومان است که در مجموع ۳۵۰ میلیون تومان برآورد شده و جدا از این موارد حدود ۷۰۰ بسته هم پایگاهها ی مقاومت بسیج آماده توزیع دارند و آخرین مرحله کمک مؤمنانه هم قبل از عید سعید فطر انجام می‌شود.

یعقوبیان در پاسخ به خبرنگار ما در مورد نحوه توزیع عادلانه هدایا گفت: با برنامه ریزی قبلی با همکاری کمیته امداد و بهزیستی و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان کسانی که نیازمند بودند شناسایی شدند و عده زیادی هم هستد که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند که با توجه به کد ملی آنها در نرم افزار سخا ثبت شده که در نتیجه از تکرار جلوگیری و توزیع عادلانه‌ایی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: همانطور که ذکر شد علاوه بر این ۱۰۰۰ بسته که بسیج سازندگی استان به شهرستان کاشمر اختصاص داده است حدود ۷۰۰ بسته به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان هم توسط پایگاههای بسیج و با همکاری خیرین آماده شده که در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان در این مرحله هزینه شده است.

فرمانده سپاه کاشمر در ادامه گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه از تعداد ۱۰۰۰ بسته معیشتی، ۳۰۰ بسته به نیازمندان کوهسرخ اختصاص داده شده گفت: اقدامات بسیار خوبی در این مسیر انجام شده که قابل تقدیر است؛ به عنوان نمونه ۶۲ مورد تسویه حساب با سوپر مارکت‌های محله انجام شده است.

وی یادآور شد: نمونه دیگر اقدام خیرخواهانه دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان است که با توجه به تعطیلی دانشگاه، نانوایی خود را در اختیار بسیج دانشجویی قرار داده که روزانه حدود ۲۰۰۰ قرص نان با همکاری خیرین به صورت رایگان پخت و  قبل از افطار در حاشیه شهر کاشمر  توسط گروههای جهادی توزیع می‌شود.

تهیه و تنظیم خبر: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/