۵۲ درصد تعهدات اشتغال شهرستان کاشمر محقق شده است
۵۲ درصد تعهدات اشتغال شهرستان کاشمر محقق شده است
فرماندار کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ درصد تعهد اشتغال این شهرستان محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیزخوان: مسلم ساقی روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کاشمر با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در درصد تحقق تعهدشان عقب هستند افزود: این دستگاه‌ها باید بر طرح‌ها نظارت داشته باشند و اقدامات صورت گرفته را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام کنند تا در سامانه رصد بارگذاری شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر نیز گفت: برای امسال ۱۸۱۸ فرصت شغلی در تعهد این شهرستان گذاشته شده که تاکنون ۹۴۵ فرصت شغلی در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

اباذر میری افزود: امسال در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی به کارگیری ۱۱۰ کارآموز و کارورز برای شهرستان پیش‌بینی شده که تاکنون ۶۰ مهارت آموز در ۲۰ واحد پذیرنده به کارگیری شده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح به کسانی که دانش‌آموختگان دانشگاهی را به کارگیرند مدت ۳ ماه کمک‌هزینه کارورزی پرداخت خواهد شد و کارورز مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی نخواهد بود و اگر طرح به کارگیری ادامه یابد مدت ۲ سال از تخفیف سهم ویژه کارفرما برخوردلار خواهند شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر گفت: هرچند امسال در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای شهرستان کاشمر ۴۵ تعهد تعریف شده و تاکنون ۱۴ قرارداد با کارورزان نیز منعقد گردیده اما هنوز ۳۱ درصد از تعهد خود نسبت به زمان عقب هستیم.

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی نیز امسال ۴۳ تعهد صدور مجوز داریم که تاکنون ۵ مجوز صادر و ۲۴۰ میلیون تومان تخصیص داده شده که ناچیز بوده است.

میری تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه و اعتبارات ابلاغی به کمیته امداد را ۸.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون برای ۲۵۵ طرح مبلغ ۲۵ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان در شهرستان پرداخت شده که اشتغال ۵۵۳ نفر را رقم زده است.

وی گفت: از نظر مبلغ پرداختی در اشتغال روستایی کاشمر در رتبه هفتم استان و از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده در رتبه نهم استان قرار داریم همچنین در خصوص نظارت بر طرح‌هایی که تسهیلات آنها پرداخت شده تاکنون بر ۱۵۴ طرح از ۲۵۵ طرح نظارت داشته‌ایم که در مجموع هشت طرح انحراف داشته‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر افزود: این شهرستان تاکنون سه هزار و ۲۸۷ نفر آسیب‌دیده ناشی از کرونا داشته که برای جبران خسارت این افراد ۳۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

  • نویسنده : مجتبی صاحب زمانی
  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا