دیدن خنده‌های آقا مرهمی بر زخم‌ها بود
دیدن خنده‌های آقا مرهمی بر زخم‌ها بود
نیما نادری دانش‌آموز پایه یازدهم کاشمر است که از طرف سازمان دانش آموزی به نمایندگی از یک میلیون و 450 هزار دانش‌آموز توفیق حضور دیدار با رهبر معظم انقلاب نصیبش شده است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ نیما نادری دانش‌آموز پایه یازدهم کاشمر است که از طرف سازمان دانش آموزی به نمایندگی از یک میلیون و ۴۵۰ هزار دانش‌آموز توفیق حضور دیدار با رهبر معظم انقلاب نصیبش شده است.

این دانش‌آموز کاشمری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در این دیدار نمایندگان دانش‌آموزان، نوجوانان نخبه و مدال‌آوران مسابقات بین‌المللی علمی و فرهنگی حضور داشتند، افزود: وقت دیدار و ملاقات با رهبر معظم انقلاب ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه بود و دعوت‌شدگان به این مراسم وارد حسینیه امام خمینی(ره) شدند.

نیما نادری با توصیف فضای حسینیه و استفاده از زیلو های آبی‌رنگ قدیمی که عمدتاً در مساجد و اماکن مذهبی درگذشته دیده بودیم، بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در داخل حسینیه و چشم‌انتظاری برای دیدن حضرت آقا، حال و هوایی ایجاد کرد که کمتر از بین‌الحرمین نبود.

وی بابیان اینکه حاضرین در مراسم قبل از ورود مقام معظم رهبری به حسینیه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان احساساتشان، از عشق و علاقه‌شان به رهبر انقلاب و وطن گفتند، ابراز کرد: دانش‌آموزان در صحبت‌هایشان تأکید داشتند که قصد دارند با کسب مدارج علمی بتوانند در راستای موفقیت و پیشرفت کشور مؤثر باشند.

دانش‌آموز کاشمری با اذعان به اینکه در کنار هم بودن دانش‌آموزان از نقاط مختلف کشور با هر گویش و مذهبی نشان از وحدت و همبستگی و خاری در چشم معاندین بود، خاطرنشان کرد: شوق دیدن حضرت آقا از فاصله نزدیک باعث شد تا افراد برای نشستن در ردیف‌های اول از یکدیگر پیشی بگیرند.

وی ادامه داد: زمانی که با صحبت‌های مداح آرام سر جایمان نشستیم متوجه این موضوع شدیم که حسینیه مملو از دانش‌آموزان و جان فداییان حضرت آقا است، به‌طوری‌که با گفتن یک تکبیر تمام جمعیت به یک موج خروشان تبدیل می‌شد.

نادری بابیان اینکه با تکان خوردن پرده‌های چین‌خورده‌ای آبی‌رنگ، حضرت آقا وارد حسینیه شدند، خاطرنشان کرد: جمعیت حاضر که عمدتاً افرادی بودند که برای نخستین بار رهبرشان را از نزدیک دیده بودند، قیام کردند و یک‌صدا سرودی را زمزمه کردند.

وی با اشاره به اینکه در کنار شکوه و اقتدار رهبری، مظلومیتی بی‌حد و اندازه در چهره ایشان موج می‌زد، تصریح کرد: پس از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حسینیه پر از شور جوانی شده بود، چه سعادتی برای ما بهتر از اینکه مولای خودمان را ببینیم و انهم وقتی ایشان فرمودند امروز شما جوانان فضای این حسینیه رو عوض کردید.

این دانش‌آموز کاشمری با اذعان به اینکه رهبر انقلاب در فرمایشاتشان از جوانان ابراز خرسندی کردند و نسبت به این قشر امیدوار بودند، گفت: اگرچه بیش از ۲ سال از شهادت سردار دل‌ها می‌گذرد، اما در صحبت‌های مقام معظم رهبری این‌چنین برداشت می‌شد که هنوز دلشان از نبود مالک اشترشان خون است، به‌طوری‌که در میان سخنانشان حرف از انتقام سخت به میان می‌آوردند و اینکه این انتقام به‌وقت خودش اتفاق خواهد افتاد.

وی بابیان اینکه معظم له همواره به مسئله حضور بسیار تأکید داشتند و گفتند که امروز حضور مردم انقلابی برای ارمان های شهدا برای نشان دادن بصیرت خود واجب است، بیان کرد: کلمه به کلمه صحبت‌های حضرت آقا که برای هر یک از مستمعین جذاب و شنیدنی بود، هر ازچندگاهی با تکبیر همراه می‌شد و ایشان موضوع را ادامه می‌دادند.

نادری حضور دانش‌آموزان در محضر رهبر انقلاب را به برگزاری کلاس درس انقلاب تشبیه کرد و گفت: دانش‌آموزان در این کلاس با شوق و اشتیاق وصف‌نشدنی پای درس معلم جانباز و ازخودگذشته انقلاب نشستند و سخنان پدرانه ایشان را به گوش جان شنیدند.

وی با اذعان به اینکه مهربانی و نورانیت چهره مولایم را هیچ‌وقت فراموش نخواهم کرد، تصریح کرد: حضرت آقا در قسمتی از سخنانشان که اعلام کردند آمریکا رو به افول است، این را ما نمی‌گوییم، کارشناسان می‌گویند، با تکبیر حاضرین در حسینیه همراه شد و ایشان نیز پس از دعا برای همه ما فرمودند رحمت خدا بر امامان، رحمت خدا بر شهیدان.

دانش‌آموز کاشمری ادامه داد: تازه متوجه شده بودم که رؤیا می‌تواند بخشی از هدفمان باشد، رؤیای دیدن حضرت آقا هدف هرروز من بود.

بی‌قراری‌هایم زیاد شده بود اما دیدن خنده‌های آقا مرحمی بر زخم‌هایم شده بود و زمانی که به جمعیت نگاه کردم متوجه شدم که تنها اشک من جاری نشده است بلکه ۸۰۰ جوان انقلابی بی‌اختیار اشک می‌ریختند.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا با دعاکردن برای جوانان، به صحبت‌هایشان پایان دادند و از حسینیه خارج شدند، افزود: اگرچه رهبری از حسینیه خارج‌شده بودند اما شور و شعف وصف‌ناشدنی حاضرین به حدی بود که تا حدود یک ساعت پس از رفتن حضرت آقا همچنان شعار می‌دادند.

نادری اذعان کرد: آنجا پی بردم به گفته‌های امام خمینی بزرگوار که فرمودند بکشید مارا ملت ما بیدارتر می‌شود، واقعاً از خون جوانان حرم لاله‌ای دمیده بود، آنگاه پی بردم گاهی ممکن است رخت و لباس بسیجی رنگ و شکل عوض کند اما اصل بسیج خدمت و شهادت است
ان روز همه بسیجی بودند و پایبند نظام و شهدا.

خبرنگار: سید هادی مهدیان