بیانیه گام دوم انقلاب / حفظ دستاوردها با ابزارهای روز
بیانیه گام دوم انقلاب / حفظ دستاوردها با ابزارهای روز
رهبر انقلاب فرمودند: " مسلّما در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و امثال این پیشرفت های علمی، نمی شود با همان شیوه‌های چهل سال قبل، دوران تلفن‌های کذایی و ضبط‌ صوت‌های کذایی، با آن ابزارها امروز کار کرد." یعنی باید انقلاب و دستاوردهایش در سه سطح کشور، منطقه و جهان حفظ شود، ولی ابزارهای این کار متناسب با ابزارهای روز، بروزرسانی شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛  گام دوم انقلاب در چهل سال دوم انقلاب رهبر انقلاب در سخنرانی سالیانه شان به مناسبت ۱۴ خرداد که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، فرمودند: “… ملّت عظیم ایران، جوانان خوش‌روحیه و پُرتلاش سراسر کشور! باید به توصیه‌ی‌ امام گوش فراداد. … یقیناً بزرگ‌ترین توصیه‌ی امام، ادامه [دادن] راه اوست، نگهبانی از میراث اوست”. اما میراث امام چیست؟ میراث امام، انقلاب اسلامی ایران است که باید از آن نگهبانی کنیم. ولی چگونه؟

رهبر انقلاب در ادامه صحبتهایشان می فرمایند:” مسلّما در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و امثال این پیشرفت های علمی، نمی شود با همان شیوه‌های چهل سال قبل، دوران تلفن‌های کذایی و ضبط‌ صوت‌های کذایی، با آن ابزارها امروز کار کرد.”

یعنی باید انقلاب و دستاوردهایش در سه سطح کشور، منطقه و جهان با حفظ جبهه بندی که امام در مقابل صهیونیسم و قدرت های زورگوی عالم بوجود آورد حفظ بشود، ولی ابزارهای این کار متناسب با ابزارهای روز، بروزرسانی شود. برای این کار بزرگ، نیاز به یک نقشه راه کامل و بروز است.

این نقشه راه را رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی بیان کرده اند. وظیفه انجام این کار بزرگ به عهده همه مردم ایران است، ولی؛ جریان انقلابی چه در بین مردم و چه در بین مسئولین، سنگین ترین مسئولیت را در این میان به عهده دارد.

این جریان، باید با جهاد تبیین؛ واقعیت های گذشته، وضع فعلی و پیش بینی آینده را در سه سطح کشور، منطقه و جهان، پیوسته به صورت قابل درک برای اقشار مختلف مردم بیان کنند، متخصصین کارآمدشان، شانه را زیر بارهای مدیریتی کشور بگذارند و همگی با توکل بر خدا و استفاده از دانش و متخصصین ایرانی، چالش های پیش روی مردم و کشور را حل کنند. در این صورت است که میراث امام حفظ خواهد شد و مشکلات مردم هم حل خواهد شد.

 

  • نویسنده :  محمدحسین صالحی