تقدیر مدیرعامل صبا تامین از مدیریت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
تقدیر مدیرعامل صبا تامین از مدیریت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
مدیرعامل گروه مالی صبا تامین با حضور در گردهمایی تامین مالی در صنعت فولاد ، خواستار فرهنگ‌سازی و آموزش تامین مالی در شرکت های معدنی و فولادی کشور شد و از مدیران شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران برای حرکت در این مسیر و تاسیس شرکت توسعه سنگ آهن مرکزی(توسعه سام) به منظور استفاده از ابزارهای مالی برای تامین مالی، قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از افق تهران؛ میرطاهر همچنین در سخنرانی خود با اشاره به اینکه میانگین تقسیم سود در شرکت‌های فولادی ۶۶ درصد است که ۳۴ درصد سود انباشته است،گفت:برای تحقق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ نیازمند سرمایه‌گذاری۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری فقط برای زیرساخت‌ها هستیم.

وی افزود: متاسفانه تولید فولاد در کشور ما کمتر از ظرفیت اسمی بوده است که عمده دلیل آن عدم تامین مالی بهینه ‌،تحریم و سایر اتفاق‌هایی است که در دهه ۹۰ شمسی رخ داده است.

میرطاهر گفت:برای رسیدن به ظرفیت اسمی ۶۶ میلیون تن و تولید ۴۴ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۱۰ ،با درنظرگرفتن نرخ رشد تورم، نیازمند ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها هستیم.

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین اضافه کرد: تا سال ۱۴۱۰ نیازمند ۲۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فولادی کشور هستیم که از این میزان ۱۴ میلیارد دلار سهم شرکت‌های فولادی برای سرمایه‌گذاری موجود است، اما  ۱۴ میلیارد دلار دیگر کسری هزینه تامین زیرساخت وجود دارد که با نرخ دلار امروز حدود ۷۲۸ هزار میلیارد تومان، برای تامین مالی زیرساخت شرکت‌های فولادی تا سال ۱۴۱۰ کسری داریم.

میرطاهر گفت: نکته کلیدی  اینجاست که صنعت فولاد در ایران از ۷۰ سال گذشته پربازده بوده اما، سرمایه‌گذاری در این صنعت به اندازه کافی صورت نگرفته که موجب عقب‌ماندگی در توسعه زنجیره فولاد کشور شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۱، صنعت فولاد از منابع بانکی ۵ درصد و از بازار سرمایه حدود ۶ درصد تامین مالی کرده‌ است که باید به موضوع تامین مالی در شرکت‌های فولادی توجه ویژه شود.

انتهای  پیام/