خطرناک‌ترین بحران ایران, از ابتدای تاریخ تاکنون
خطرناک‌ترین بحران ایران, از ابتدای تاریخ تاکنون
پیری جمعیت از تمام بحران‌هایی که در تاریخ ایران رخ داده، خطرناک‌تر است زیرا منشا بحران‌های متعددی می‌شود. تمام بحران‌های تاریخی وقتی اتفاق می‌افتد نهایتاً بعد از ۳۰ سال، جامعه به شرایط قبل، برمی‌گردد، اما بحران پیری جمعیت، ۱۵۰ سال طول می کشد و از آن نمی توان خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ بحران جمعیت خطرناک‌ترین بحرانی است که از ابتدای تاریخ تاکنون کشور را تهدید می‌کند.

در قرن اخیر، بحران‌های زیادی در کشور اتفاق افتاده یا ممکن است اتفاق بیفتد؛ بحران‌هایی مانند بلایای طبیعی، جنگ‌ها، فتنه‌ها، حتی ممکن است جنگ هسته‌ای یا جهانی در دنیا اتفاق بیفتد. در بین همه بحران‌ها، وقوع یکی از آنها برای کشور، احتمالی نیست بلکه حتمی است، و آن ابر بحران پیری جمعیت است؛ یعنی اگر روند افزایش جمعیت در کشور، به همین صورت ادامه پیدا کند، قطعا این بحران جدی اتفاق خواهد افتاد.

ابر بحران پیری جمعیت از تمام بحران‌هایی که در تاریخ ایران رخ داده است، خطرناک‌تر است زیرا منشا بحران‌های متعددی می‌شود.

تمام بحران‌های تاریخی وقتی اتفاق می‌افتد بعد از ده، بیست، یا نهایتاً ۳۰ سال، جامعه به شرایط قبل از بحران برمی‌گردد، اما بحران پیری جمعیت، ۱۵۰ سال طول می کشد و از آن نمی توان خارج شد.

کشور ما در حالتی پیر می‌شود که کشورهای همسایه ما مانند عراق، پاکستان و افغانستان همه جوان هستند. تاریخ نشان داده است که هر وقت ایران نسبت به کشورهای همسایه ضعیف شده مورد طمع آنها قرار گرفته و این یعنی بحران امنیت. بنابراین یکی از پیامد های ابر بحران جمعیت، کاهش امنیت کشور است.

  • نویسنده : طیبه خسروشاهی