امروز تحول بزرگی در دنیا یا دارد آغاز می‌شود یا آغاز شده است
امروز تحول بزرگی در دنیا یا دارد آغاز می‌شود یا آغاز شده است
رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خطوط اصلی حاکم بر تحول بزرگِ امروزِ دنیا را ترسیم کردند و فرمودند: امروز تحول بزرگی در دنیا یا دارد آغاز میشود یا آغاز شده است. امروز روزی است که ملتهای منطقه نباید دچار غفلتی بشوند که در دوران استعمار شدند، یا بعد از جنگ اول جهانی شدند.

‌به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خطوط اصلی حاکم بر تحول بزرگِ امروزِ دنیا را ترسیم کردند و فرمودند: قدرت استکباری آمریکا و اروپا ضعیف شده و قدرتهای جدید در حال برآمدن هستند / نباید در مقابل نقشه‌های دشمن غافل بشویم.

امروز تحول بزرگی در دنیا یا دارد آغاز میشود یا آغاز شده است. امروز روزی است که ملتهای منطقه نباید دچار غفلتی بشوند که در دوران استعمار شدند، یا بعد از جنگ اول جهانی شدند.

خطوط اصلی این تحول چند چیز است: در درجه‌ی اول ضعیف شدن قدرتهای استکباری دنیا. قدرت استکباری آمریکا ضعیف شده است و دارد ضعیفتر میشود.

یکی دیگر از خطوط اصلی این تحول، برآمدن قدرتهای جدید منطقه‌ای و جهانی است.

خود آنها میگویند شاخصهای اقتدار آمریکا در دنیا رو به تنزل است. مثل چه؟ مثل اقتصاد. یکی از مهمترین شاخصهای اقتدار آمریکا اقتصاد قوی آمریکا بود؛ میگویند رو به تنزل است. یکی مسئله‌ی امکان دخالت در دولتها. آمریکا در دولتهای گوناگون دخالت میکرد. امروز این حالت رو به افول است. امروز آمریکا مجبور است برای ضربه زدن به دولتهایی که میخواهد به آنها ضربه بزند جنگ ترکیبی‌ای ایجاد کند که جنگ ترکیبی برای او بسیار هزینه‌زاست آخرش هم به نتیجه نمیرسد.

در مورد افول اروپا هم وضع بهتر از این نیست. شما خب می‌شنوید این روزها مسائل آفریقا را، کشورهایی که تحت نفوذ فرانسه بودند یکی پس از دیگری دارند علیه فرانسه قیام میکنند. قدرتهای غربی که در رأسشان آمریکاست و بعد هم اروپا امروز آن قدرت سابق را ندارند، رو به ضعفند این ضعف بیشتر میشود. روز به روز قدرتهای جدیدی هم  دارند سر بلند میکنند این تحول بزرگ جهانی است.

اینی که میگوییم دشمن ضعیف میشود معنایش این نیست که نمیتواند مکر کند، نمیتواند دشمنی کند، نمیتواند ضربه بزند، میتواند. مشغول نقشه‌کشی‌اند ما باید خوابمان نبرد، ما باید غافل نشویم. ۱۴۰۲/۶/۲۰