المان وداع (بدرقه رزمندگان) در کاشمر رونمایی شد/ زنان غیور خطه ترشیز بیش از ۵۰ هزار رزمنده راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند
المان وداع (بدرقه رزمندگان) در کاشمر رونمایی شد/ زنان غیور خطه ترشیز بیش از ۵۰ هزار رزمنده راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند
نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس در شهرستان کاشمر در مراسم رونمایی از المان وداع گفت: زنان غیور خطه ترشیز از شهریور 1359 تا تیرماه 1367 بیش از 50 هزار عنوان رزمنده از این مکان به جبهه‌های حق علیه باطل بدرقه کردند تا از سرزمین‌ و انقلاب و ارزشهای انقلاب‌مان دفاع کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ امروز به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از المان وداع (بدرقه رزمندگان) واقع در میدان پارک خیابان قائم با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر، امام جمعه، شهردار، نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس و دیگر مسئولین شهرستان رونمایی شد.

مجید خدامی، در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا گفت: این المان توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان کاشمر پیشنهاد و توسط کانون بسیج هنرمندان طراحی شد.

نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس در شهرستان کاشمر افزود: المان وداع با حمایت و پشتیبانی مالی شهرداری، توسط  هنرمند بسیجی شهرمان، علیرضا قربان زاده طراحی و اجرا شد تا یاد ایام و خاطرات دفاع مقدس بیش از پیش در ذهن مردم زنده شود.

وی بیان کرد: بانوان غیور ما از شهریور ۱۳۵۹ تا تیرماه ۱۳۶۷ بیش از ۵۰ هزار عنوان رزمنده از این مکان به جبهه‌های حق علیه باطل بدرقه کردند تا از کشورمان و انقلاب و ارزشهای انقلاب دفاع کنند.

خدامی خاطرنشان کرد: با رونمایی از این المان، یاد و خاطرات ایام هشت سال دفاع مقدس که زنان غیور ما بویژه مادران شهدا و ایثارگران که عزیزان خود را بدرقه و راهی جبهه‌ می‌کردند بیش از پیش در ذهن مردم زنده می‌شود.

وی یادآور شد: همه ما نسبت به انقلاب و شهدا مسئول هستیم و ضرورت است که خاطرات هشت سال دفاع مقدس را برای فرزندانمان بیان کنیم و بویژه دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی را به جوانان و نوجوانان امروز معرفی کنیم و بشناسانیم.

جهت مشاهده تصاویر کلیک کنید.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/