اسلام در حال فتح دنیاست و محورش جمهوری اسلامی ايران است
اسلام در حال فتح دنیاست و محورش جمهوری اسلامی ايران است
مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با بیان اینکه اسلام در حال فتح کردن دنیا است و محورش جمهوری اسلامی ايران است که ریشه در کربلا دارد گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ما گفتیم رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند. 

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ یادواره سی و هفتمین سالگرد شهادت سرداران شهید و شهدای عملیات های کربلای ۴ و ۵ و گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان همراه با استقبال گسترده مردم ولایی کاشمر در زیارتگاه آیت‌الله شهید سید حسن مدرس (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی حسن زاده نامقی در این مراسم که شب گذشته برگزار شد گفت: دشمنان انقلاب با اقدام تروریستی در مزار شهدای کرمان به زعم خودشان در صدد ضربه زدن به انقلاب و نظام بودند اما نمی‌دانند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی بیان داشت: شهادت تصادفی به کسی داده نمی شود؛ شهیده مریم قوچانی غروی، نخستین شهیده مزار سردار دلها در تشییع جنازه اش رستاخیزی شد. در تشییع شهیده خبر دادند که دخترشان هم شهید شده است.

وی افزود: شهیده مریم قوچانی غروی و دخترشان به مدت ۱۳ سال است که پای پیاده به اربعین حسینی مشرف می شوند. اهل مسجد، اهل بسیج پایگاه محل خودشان بودند و هر سال برای زیارت شهید سلیمانی خودشان را به کرمان می‌رساندند.

حجت‌الاسلام حسن زاده نامقی بیان داشت: جوانان این مرز و بوم دعای بعد از نماز دعایشان، شهادت است و به شهید حاج قاسم مراجعه و اصرار می کردند که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) ما را هم به سوریه ببر.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌گفتند مگر می‌شود در مقابل آمریکا ایستاد! و این امر برایشان ناممکن بود اما بزرگترین سرمایه امام خمینی (ره) خودباوری بود و ملت مسلمان ما هم پشت سر ایشان بودند.

مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: امروز محور مقاومت، جمهوری اسلامی ایران است و پرچم مبارزه با غده سرطانی صهیونیسم جهانی در دستان ما است و اعتراف کارشناسان غربی است که با ابرقدرتی نوپدید در جمهوری اسلامی ایران مواجه هستند.

وی بیان کرد: ثمره خون شهدایمان، زدودن غبار مظلومیت از تارک امیرالمؤمنین است و فرمایش پیامبر اکرم (ص) است که برادران من کسانی است که من و جانشینان مرا نمی‌بینند اما اعتقاداتشان قوی تر و بیشتر است و با وجود همه سختی‌ها و دشواری‌های عصر غیبت، دین و ایمان خود را حفظ می‌کنند و بر پیمان الهی خود ثابت‏ قدم می‌مانند.

حجت‌الاسلام حسن زاده نامقی یاد شهدای کربلای ۴ و ۵ را گرامی داشت و گفت: جوانان ما در کربلای ۴ و ۵ مردانه ایستادگی کردند و با وجود اینکه منافقین کوردل اطلاعات کربلای ۴ را به دشمن داده بودند، حاضر نشدند حتی یک وجب از خاک کشورمان را تسلیم دشمن کنند.

وی با بیان اینکه شهدا نیازی به مجلس یادبود ما ندارند بلکه ستارگانی هستد که ما راه را گم نکنیم عنوان کرد: رزمندگان ما برای رفتن به جبهه شناسنامه هایشان را دست کاری می کردند و نوجوانان شهیدی چون شهید مرحمت بالازاده‌ هایی داریم که به تأسی از حضرت قاسم بن الحسن به اصرار و پافشاری در جبهه‌ها حضور یافتند و از کیان کشورمان دفاع کردند.

مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که دشمنان انقلاب از هر حربه ایی علیه ما استفاده کردند و مصداق بارز آن ۸ سال جنگ تحمیلی است اما همه اقشار مردم در صحنه بودند و دفاع کردند.

وی افزود: یاد کنیم از دختر بچه دانش آموزی که به رزمندگان ما نامه نوشته بود منم دوست داشتم برای شما کمپوت بخرم اما توان مالی نداشتم اما کمپوت خالی را خیلی خوب شستم و تمیز کردم، دل مرا نشکنید و به عنوان لیوان آب از آن استفاده کنید و رزمندگان تو صف ایستاده بودند که از این کمپوت خالی آب بنوشند.

حجت‌الاسلام حسن زاده نامقی تأکید کرد: ملت ما به سید الشهدا (ع) تأسی کرد و حاضر نشد زیر بار ذلت برود و مردم ما امام (ره) را شناختند و خدا هم به مردم عزت داد.

وی با بیان اینکه ما در پیچ تاریخی مهم انقلاب هستیم گفت: امروز به برکت خون شهدا و سردار دلها و به برکت طوفان الاقصی صهیونیست‌ها هیچ امنیتی ندارند و به فرموده مقام معظم رهبری ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند، خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند.

مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی یادآور شد: اسلام در حال فتح کردن دنیا است و محورش جمهوری اسلامی ايران است که ریشه اش در کربلا است.

گفتنی است هیئت فرهنگی مذهبی شهدای گمنام کاشمر، زیارتگاه آیت الله شهید مدرس (ره)، شهرداری و شورای شهر کاشمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر، بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس کاشمر و هیئت فرهنگی مذهبی شهدای گمنام کاشمر در برگزاری یادواره همکاری کردند.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد