فضاهای ورزشی ویژه بانوان حدود ۳۲ برابر شده/ بالغ بر دو میلیون زن در عرصه قهرمانی ورزش فعالیت می‌کنند
فضاهای ورزشی ویژه بانوان حدود ۳۲ برابر شده/ بالغ بر دو میلیون زن در عرصه قهرمانی ورزش فعالیت می‌کنند
فرماندار شهرستان کاشمر با تأکید بر گره‌گشایی از کار مردم گفت: در حال حاضر فضاها و اماکن ورزشی مختص بانوان نسبت به قبل از انقلاب، حدود 32 برابر شده است و امروز بالغ بر دو میلیون زن در عرصه قهرمانی رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ امروز همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرای مرضیه (ص) و روز مادر همایش تجلیل از بانوان شاغل در دستگاههای دولتی کاشمر در  سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

حجت‌الله شریعتمداری در این همایش ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زهرای مرضیه (ص) و  یاد امام راحل (ره) و شهدا گفت: سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی شهیدی است که در دفاع از کیان امت اسلام همه وجود خودش را فدا کرد و امنیت امروز را مدیون شهید سلیمانی‌ها هستیم.

فرماندار شهرستان کاشمر افزود: شرایط امروز کشورمان در سایه امنیت حاصل از خون شهدا قابل قیاس با شرایط قبل از انقلاب نیست. امروز اکثر کرسی‌های دانشگاه‌ها در اختیار بانوان است و میزان امید به زندگی طبق آخرین آمار به حدود ۸۰ درصد رسیده در حالی که قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی بیان داشت: قبل از انقلاب میزان نفوذ بیمه تأمین اجتماعی برای زنان حدود ۱۲ درصد بوده است و بعد از انقلاب حدود ۸۰ درصد است و تعداد زنان کشور قبل از انقلاب که در عرصه ورزش‌های قهرمانی فعالیت داشتند حدود ۶۰ هزار نفر بود اما امروز بالغ بر دو میلیون زن در عرصه قهرمانی رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند در حالی که در قبل از انقلاب کمتر از پنج درصد بوده است.

وی بیان داشت: تعداد پزشکان زن متخصص قبل از انقلاب کمتر از ۱۵ درصد بوده است و امروز بالغ بر ۹۸ درصد از پزشکان متخصص را زنان تشکیل می‌دهند.

فرماندار کاشمر گفت: بیشترین آمار مرگ و میر بانوان در هنگام  وضع حمل در قبل از انقلاب در سطح دنیا مربوط به کشور ما بوده است اما امروز ۹۰ درصد این مسأله برطرف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد نویسندگان زن در قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ نفر بوده است و امروز بالغ بر پنج هزار نفر نویسنده زن داریم بیان کرد: در قبل از انقلاب ما ناشر زن نداشتیم اما امروز بالغ بر ۸۰۰ ناشر زن داریم.

شریعتمداری افزود: در قبل از انقلاب تنها نیم درصد از پست های مسئولیتی و کلیدی کشور در اختیار زنان بوده اما امروز بالغ بر ۴۰ درصد از پست‌های مدیریتی کشور در اختیار بانوان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر فضاها و اماکن ورزشی مختص بانوان نسبت به قبل از انقلاب، حدود ۳۲ برابر شده است و تعداد پزشکان عمومی قبل از انقلاب کمتر از سه هزار نفر بوده است اما امروز بیشتر از ۷۰ هزار نفر هستند و این بخشی از عدد و رقمی است که ارتقاء زنان بعد از انقلاب را نشان می‌دهد.

فرماندار شهرستان کاشمر گفت: بزرگترین بلوک زایمانی شرق کشور با پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات پزشکی حدود چهار ماه قبل در بیمارستان حضرت ابالفضل (ع) به بهره‌برداری رسیده است و سه پایگاه جامع سلامت به بانوان خدمات می‌دهد و دو پایگاه دیگر در دست اقدام است.

وی با اشاره به ارتقاء دانشکده پرستاری کاشمر به دانشکده علوم پزشکی بیان داشت: اولین مرکز درمان سطح دو ناباروری کشور در شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسیده است و این بخشی از موضوعاتی است که در حوزه زنان بویژه در قسمت بهداشت و درمان اتفاق افتاده است.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت حجت‌الاسلام رئیسی اهتمام دارد که ۸۵۰۰ واحد مسکونی در شهرستان کاشمر برای مستأجرین احداث کند گفت: یک سوم خانوارهای شهر کاشمر مستأجر هستند که دولت زمین رایگان و ۵۵۰ میلیون تومان وام در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و پروانه رایگان توسط شهرداری و نظام مهندسی هم با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

وی افزود: برای اقشار محروم و کم بضاعت که تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند در همین دو الی سه روز پیش، کلنگ احداث مسکن به زمین خورد و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که وابسته به سپاه پاسداران است احداث این واحدهای مسکونی را به سرعت پیش می‌برد.

فرماندار کاشمر گفت: فاز دوم شهرک صنعتی در زمینی بالغ بر ۹۰ هکتار در دست احداث است که ۸۲ واحد صنعتی در آنجا مستقر شوند و کار اشتغال و تولید را در این شهرستان رقم بزنند.

وی بیان کرد: بزودی ساخت نیروگاه خورشیدی شهرستان با ظرفیت ۱۰۰ مگابایت و با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان در شهرستان شروع خواهد شد.

شریعتمداری افزود: این بخشی از فعالیت‌هایی است که دولت به صورت زیرساختی در سطح شهرستان کاشمر رقم زده است و این اقدامات مرهون امنیتی است که شهدای عزیز جان خود را فدا کردند و این بستر را برای ارائه خدمات دولت فراهم کردند.

وی یادآور شد: در گره‌گشایی از کار مردم حداکثر تلاش خود را بکنید و با قوت به کار خود ادامه دهید و شما بانوان در کنار اشتغال و خدمت به مردم خانواده و همسرداری را جزو اولویت‌های یک خود قرار دهید.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/