همه موظفیم مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم
همه موظفیم مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم
امام جمعه موقت کاشمر گفت: رهبر انقلاب یک مسئولیت را به ما داده و آن حضور گسترده در انتخابات است؛ روحانیون، اساتید دانشگاه و همه موظفیم مردم را به این مهم تشویق کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ حجت‌الاسلام علی محمدی، امام جمعه موقت شهرستان کاشمر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ششم سالروز شهادت حضرت زینب سلام الله در ۱۵ رجب را گرامی داشت و گفت: حضرت زینب (ص) القاب بسیار بزرگ و عظیمی داشتند و عقیله بنی هاشم نامیده شدند.

امام جمعه موقت کاشمر بیان داشت: به فرموده امام سجاد (ع) عالمه بودن و از علم لدنی برخوردار بودن از اوصاف حضرت زینب (ص) است و ایشان از فصاحت و بلاغت خاصی برخوردار بودند.

حضرت زینب مدافع امامت و ولایت بود/با خطبه‌های آتشین خود، کاخ استبدادی را به تلاطم واداشت

وی با بیان اینکه عقیله بنی هاشم (ع) حجب و حیا و عفاف و دفاع از امامت و ولایت را تا آخرین لحظه عمر از مادر بزرگوارشان به امانت و ارث برده بودند افزود: همانگونه که حضرت زهرای مرضیه (ع) تا اخرین لحظه از امامت و ولایت دفاع کرده بودند حضرت زینب اینگونه بودند و با خطبه‌های آتشین خود در کوفه و شام، کاخ استبدادی را به تلاطم واداشت.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: حضرت زینب (س) حلم و برباری و صبر و استقامت را از برادرش امام جسن مجتبی (ع) به ارث برده بود و شجاعت بی نظیری را که در مقابل یزید فاسق و ستمگار  ایستاد و حق را مطالبه کرد از برادرشان امام حسین (ع) الگو گرفته بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (ص) الگوی همه زنان در صبر و بردباری و عبودیت و بندگی است بیان داشت: ایشان در بندگی و عبودیت آنقدر اوج گرفت که امام حسین (ع)  در سفر کربلا فرمودند: خواهر جان در نماز شب مرا فراموش نکنی.

امام جمعه موقت کاشمر گفت: در تاریخ آمده است و در مقاتل مستند است که حضرت زینب (ص) چندین بار در دفاع از امامت و ولایت جانشان را سپر کردند و یک نمونه بارز آن زمانی است که بعد از واقعه کربلا دشمن حرکت کرد با شمشیر گردن امام سجاد (ع) را بزند اما خودشان را سپر کردند که اول مرا به شهادت برسانید.

وی با گرامیداشت یاد شهدای حرم که حرم عقیله بنی هاشم (ع) را از دشمنان و داعشی ها حفظ و نگهداری می‌کنند تأکید کرد: حضرت زینب (ص)  الگوی همه مردان و مخصوصا زنان مسلمان است.

آنچه که باعث حفظ یک انقلاب می‌شود خلوص افرادی است که بنیانگذار نهضت و انقلاب هستند

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: ۴۵ سالگی انقلاب را آغاز می‌کنیم و ورود حضرت امام (ره) را به وطن اسلامی گرامی می‌داریم و آنچه که باعث حفظ یک انقلاب و حفظ نهضت می‌شود خلوص افرادی است که بنیانگذار نهضت و انقلاب هستند. یعنی اگر قیام اباعبدالله الحسین (ع)  جاودانه ماند از اخلاص امام حسین (ع) سرچشمه می‌گیرد.

خلاص بزرگ امام خمینی (ره) به قدری جذاب بود که بااخلاص ترین حوانها را به خود جذب کرد

وی با بیان اینکه شهدا و مدافعین حرم با اخلاص ترین انسان‌ها هستند گفت: اخلاص بزرگ امام خمینی (ره) به قدری جذاب بود که بااخلاص ترین حوانها را به خود جذب کرد؛ جوانهایی که تربیت شده اخلاص امام (ره) هستند و خونشان انقلاب و اسلام را بیمه کرد و زمینه صدور انقلاب را همین اخلاص امام و یاران امام فراهم کرد.

دست پرورده‌ اخلاص امام (ره) توانتسه استعمارگر بزرگ جهان را به زانو دربیاورد

امام جمعه موقت کاشمر بیان داشت: در مکتب بااخلاص امام، رهبر بزگوار انقلاب و یاران بزرگی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری ها تربیت شدند و رهبر حکیم انقلاب افتخار تشیع در سراسر دنیا هستند و دست پرورده‌ این اخلاص توانتسه است استعمارگر بزرگ جهان را به زانو دربیاورد.

وی ادامه داد: ثمره تربیت این انسان‌های بزرگ، مشاهده کردن محور مقاومت در منطقه است که در عراق، سوریه، لبنان و مخصوصا یمن قدرت نمایی می‌کنند و این ثمره تربیت امام و شاگردان امام (ره) است.

حجت‌الاسلام محمدی با قدردانی از مردم ولایتمدار شهرستان کاشمر که خود را برای گرامیداشت ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن و نیز حضور در پای صندوق‌ها در ۱۱ اسفند  آماده می‌کنند گفت: به ندای رهبر انقلاب‌مان لبیک می‌گوییم تا بتوانیم انتخابات باشکوهی را به فضل پروردگار برگزار کنیم.

تا کنون ۳۷ نفر از کاندیداهای ترشیز بزرگ تأیید شدند

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۷ نفر از کاندیداهای ترشیز بزرگ (کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ) با تخصص ها و سلیقه‌های مختلف اعم از روحانی و دانشگاهی و فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه تأیید شدند و این امکان وجود دارد تا ۱۹ بهمن به این آمار اضافه شود.

امام جمعه موقت کاشمر با بیان اینکه حدود دو هزار نفر از عوامل اجرایی امین مردم هستند و انتخاباتی که در طول سالهای گذشته برگزار کردیم امانت داری به نحو احسن حفظ شده و این امانت داری تداوم دارد افزود: حدود ۱۸ درصد صندوق های اخذ رأی را عوامل اجرایی بیشتر کردند تا مردم به راحتی بتوانند رأی خود را بدهند و در صف طولانی قرار نگیرند.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان دقت لازم را در تأید صلاحیت دارند و مسئولیت خود را متقن و محکم انجام می‌دهند و با کسی تعارف ندارند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه چرا علت عدم صلاحیت ها منتشر نمی‌شود خاطر نشان کرد: قانون علت یا دلایل عدم صلاحیت را به خود فرد یا فراد می‌گوید و اجازه انتشار ندارد اما چنانچه خود فرد خواست بیان کند مانعی ندارد.

رهبر انقلاب یک مسئولیت را به ما داده است و آن حضور گسترده در انتخابات است

وی تأکید کرد: رهبر انقلاب یک مسئولیت را به ما داده است و آن حضور گسترده در انتخابات است و  روحانیون و اهل بیان و مبلغین و اساتید دانشگاه و همه کسانی که توانایی دارند مأموریت دارند مردم را تشویق کنند که تا در پای صندوق های رأی حاضر شوند تا انتخابات باشکوهی برگزار شود.

همه پل‌های جاده شادمهر به کاشمر ساخته شده/ روند پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد

امام جمعه موقت کاشمر گفت: یکی از مشکلات شهرستان کاشمر جاده شادمهر به کاشمر است که انتظار بود که فاز بعدی جاده در دهه فجر  افتتاح شود که اطلاع دادند همه پل‌های جاده ساخته شده و روند دو بانده کرده جاده سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی بیان کرد: دولت تا کنون ۲۵۰ میلیون دلار برای دو بانده کردن جاده شادمهر به کاشمر هزینه کرده است و مطالبه داریم از مسئولین استان که به پروژه سرعت بیشتری بدهند تا درخواست مردم کاشمر تحقق پذیرد.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/