فراخوانی برای نخستین جشنواره ملی عکس «شهر بهشت»
فراخوانی برای نخستین جشنواره ملی عکس «شهر بهشت»
فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس "شهر بهشت" در ۲ محور مستند اجتماعی و طبیعت اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از گیل فام /  شهردار رضوانشهر  اظهار کرد: تمامی علاقمندان به عکاسی اعم از عکاسان آماتور و حرفه ای آزاد می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

رضا رسولی اظهار کرد:این جشنواره که به همت شهرداری و شورای اسلامی رضوانشهر از ۱۵ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود به صورت حضوری و اردویی با حضور عکاسان شرکت کننده به مدت پنج روز به میزبانی شهرداری رضوانشهر برگزار می شود.

وی عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه و کم نظیر رضوانشهر با طبیعت زیبا و کم نظیر سواحل خزر، رشته کوهای البرز و جنگلهای هیرکانی، تنوع قومی (اقوام بزرگ تالش و گیلک) ومذهبی (تشیع و تسنن)، مدیریت شهری رضوانشهر را برآن داشت تا برای معرفی بهتر و بیشتر این شهرستان جشنواره ملی عکاسی برگزار کند.

وی افزود: جشنواره ملی عکس شهر بهشت نخستین جشنواره فصلی عکاسی در رضوانشهر است که با حضور عکاسان داوطلب از اقصی نقاط کشور برگزار می شود.

رسولی عنوان کرد: در مراسم پایانی این جشنواره در سال ۱۴۰۳ تصاویر شاخص رضوانشهر در قالب کتابچه ای منتشر و این شهر به مردم سراسر کشور معرفی خواهد شد.

وی، محورهای بخش مستند اجتماعی این جشنواره را شامل؛ عشایر و روستائیان، معماری شهری و بازار شهرنگاره عنوان کرد.

وی گفت: در بخش مستند هم عکاس می تواند همه موارد مرتبط با شهر رضوانشهر از قبیل مناظر، زیبایی ها و فضاهای شهری، شهر و شهروند و زندگی شهری، محیط زیست و چشم انداز شهری، ترافیک، ورزش همگانی، نمودهای شهر سالم و مدیریت شهری را به تصویر بکشد. محورهای بخش طبیعت نیز شامل مناظر طبیعت، طبیعت و حیات وحش است.

به گفته وی، شرکت برای تمامی علاقمندان به عکاسی اعم از عکاسان آماتور و حرفه ای در این جشنواره آزاد است و عکاسان می توانند ۱۵ عکس در هر بخش (جمعا ۳۰ عکس در دو بخش) ارسال کنند.

شهردار رضوانشهر توضیح داد:عکس های ارسالی نباید دارای امضا، نشان، پاسپارتو، حاشیه، قاب، لوگو و هرگونه نشانه تصویری باشد.

وی عنوان کرد: ثبت نام اولیه اینترنتی فقط از طریق نشانی پست الکترونیکی جشنواره صورت می گیرد و لذا علاقمندان جهت ثبت نام در جشنواره، اطلاعات خود را به پست الکترونیکی جشنواره به نشانی «shahre.behesht.۱fest@gmail.com» ارسال کنند.

وی گفت: هیات ارزیابی این جشنواره را سیف الله صمدیان، مجید سعیدی و محمد (شباب گلچین) تشکیل می دهند که داوری آثار را بر عهده دارند.

رسولی عنوان کرد: پایان روز ۹ بهمن ماه آخرین مهلت ثبت نام اولیه اینترنتی در این جشنواره بوده و ثبت نام حضوری و اسکان شرکت کنندگان غیر بومی تا ۱۵ بهمن ماه انجام می شود.

 

  • منبع خبر : ایرنا