توانمندسازی کشاورزان مورد تأکید است
توانمندسازی کشاورزان مورد تأکید است
استاندار گیلان بر اولویت توانمندسازی روستائیان و کشاورزان تاکید کرد و از مدیران خواست بیش از همیشه به این موضوع به عنوان حمایت از زنجیره اصلی تولید توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از گیل فام؛ اسدالله عباسی  در مراسم پویش سراسری طرح ملی زراعت چوب در روستای واقعه دشت شهرستان صومعه سرا که در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت انجام شد، نگاه مقام معظم رهبری را نگاهی همه سویه عنوان کرد و افزود: گیلان در بحث طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت تلاش کرده بیش از سهم تعیین شده گام بردارد و یکی از این اقدامات موضوع صنوبرکاری در غرب استان است.

وی با بیان اینکه در استان کارخانه‌هایی وجود دارد که نیاز به مواد اولیه در بحث چوب دارند و از همه ظرفیت آنها استفاده نمی شود، افزود: در زمان حاضر بخشی از مواداولیه در این خصوص از کشورهای همسایه تامین می شود که می توان از طریق کشت صنوبر زنجیره تولید را تکمیل و تامین کرد.

وی با بیان اینکه گیلان سرزمین ظرفیت های کشاورزی است، گفت: نباید ذره ای از این خاک حاصلخیز بی بهره بماند و باید کشاورزان و فرزندانشان در روستاها مورد حمایت های ویژه قرار گیرند.

استاندار گیلان بیان کرد: شالیکاران استان امسال در بحث خرید برنج قدری اذیت شدندکه این مشکل به دستور رئیس محترم جمهوری در حال گره گشایی است و برای این موضوع ۶۵هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

عباسی ادامه داد: جلوی واردات برنج گرفته شده است و آنچه وارد شده مربوط به ثبت و سفارش ۱۴۰۱ بوده و تلاش خواهیم کرد این مشکل برطرف شود.

وی درخصوص رفع تداخل زمین‌های کشاورزی و سند آنها گفت: کارهای خوبی در این خصوص انجام شده و تلاش می کنیم مشکلات منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی در این راستا برطرف شود تا روستائیان بتوانند سند زمین‌های خود را دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بار دیگر بر ضرورت گره گشایی مدیران از مشکلات مردم تاکید کرد و از مردم نیز خواست با در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد اصلح را انتخاب کنند تا این افراد بتوانند با تصمیمات مثمر در مجلس شورای اسلامی ریل گذاری درستی برای مسیر قطار توسعه و پیشرفت ایجاد نمایند.

 استاندار گیلان در اتمام این مراسم که به همت سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر متولیان در مزرعه صنوبر مهرپور تولید کننده نمونه کشوری صنوبر در روستای واقعه دشت صومعه سرا برگزار شد، چند اصله درخت نیز کاشت.

روابط عمومی استانداری گیلان