هدف گذاری تولید و تکثیر ۵۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در مقیاس کوچک و خانگی در شهرستان سرعین
هدف گذاری تولید و تکثیر ۵۰۰ هزار قطعه ماهیان زینتی در مقیاس کوچک و خانگی در شهرستان سرعین
مدیرکل شیلات استان اردبیل از گسترش کارگاه‌ های تولید و تکثیر ماهیان زینتی در شهرستان سرعین خبر داد و افزود: با توجه به استعداد شهرستان امکان گسترش و توسعه کارگاه های تولید ماهیان زینتی وجود دارد و اقدامات اولیه جهت توسعه تولید ماهیان زینتی در شهرستان انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تایماز نیوز | دکتر محمد اله بخش در حاشیه بازدید از کارگاه در حال احداث ماهیان زینتی در محدوده شهرستان سرعین گفت: این کارگاه یکی از اولین پروژه های تولید ماهیان زینتی در مقیاس خانگی است که با توسعه بازار و افزایش حجم سرمایه گذاری امکان ایجاد کارگاه های با مقیاس بزرگتر به شکل صنعتی نیز فراهم خواهد شد و علاوه بر ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی جدید و کار آفرینی، جذابیت خاصی در رونق صنعت گردشگری و توریستی ایجاد خواهد کرد.
مدیرکل شیلات استان افزود :هم اکنون درسطح استان اردبیل بیش از ۲۰ مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی با تولید بیش از ۲ملیون و هفتصد هزار قطعه ماهی در حال فعالیت می باشد.
محمد اله بخش همچنین به گونه های مهم تولیدی در این مراکز اشاره کرده و افزود: انواع ماهیان زینتی از جمله گلد فیش،مولی سیاه،اسکار،گوپی،فایتر و فلاورهورن در این مراکز تولید و نگهداری می شوند و درصورت حمایت جدی و تامین نقدینگی مورد نیاز می‌توان گونه های جدید با ارزش افزوده بالا را نیز تولید نمود.
اله بخش به مزایا اجرای این طرح پرداخت و‌گفت: از ویژگی های این نوع فعالیت می توان به مبلغ آورده ی کم متقاضیان،اعطای تسهیلات کم بهره، بازدهی کوتاه مدت، ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب وکار اشاره کرد.

اله بخش به برنامه های اداره کل شیلات استان در رونق و توسعه فعالیت های آبزی پروری در بخش ماهیان زینتی اشاره کرده و افزود:دوره های آموزشی و ترویجی به علاقه مندان و سرمایه گذاران در این حرفه برگزار می‌شود که درصورت کسب مهارت های لازم و آشنایی کافی با نحوه تولید و تکثیر این گروه از آبزیان، شاهد شکوفایی این صنعت در استان خواهیم بود.
مدیرکل شیلات همچنین اظهار داشت: شرایط خوبی در استان بخصوص در شهرستان سرعین حاکم است و مجموعه اداره کل شیلات استان آماده حمایت از سرمایه گذاران و علاقه مندان دراین بخش می باشد.